هشدار از پایگاه‌سازی داعش در غوربند/ طالبان در غوربند یک خانه معلولان را سنگر ساخته‌اند

گزارشگر:دوشنبه 9 حمل 1395 - ۰۸ حمل ۱۳۹۵

رییس شورای ولایتی پروان می‌گوید که افراد وابسته به گروه داعش در دره غوربند این ولایت جا گرفته و در تلاش ایجاد پناهگاه هستند.
غلام بهاوالدین جیلانی، رییس شورای ولایت پروان از آغاز فعالیت داعش در مربوطات این ولایت هشدار داد و گفت در صورتی‌که آنان سرکوب نشوند، تهدیدات امنیتی به پایتخت نزدیک خواهد شد.
mandegar-3آقای جیلانی گفت: «در این اواخر بر علاوه طالبان، داعش نیز در تلاش ایجاد پناهگاه در دره غوربند است، امیدوار هستیم که هر چه زودتر جلو فعالیت این گروه گرفته شود تا تهدید بیشتر متوجه پروان و حتا به پایتخت نشود .»
از فعالیت گروه داعش در پروان درحالی هشدار داده می‌شود که هم اکنون طالبان بر بخش‌هایی از غوربند حاکم هستند. دره قمچاق و وازغر و برخی مناطق دیگر در ولسوالی سیاگرد، از چندسال بدین‌سو در کنترل طالبان است.

اقدام بزدلانه طالبان
دراین حال، ‌طالبان در یک اقدام بزدلانه خانه شماری از معلولان را در منطقه قمچاق غوربند سنگر ساخته اند.
اسنادی‌که به روزنامه ماندگار رسیده نشان می‌دهد که طالبان در دره قمچاق ولسوالی سیاگرد چهار برادر معلول را فراری داده و خانه‌های آنان را «قرارگاه» ساخته است.
یک باشنده دره قمچاق غوربند به ماندگار گفت که طالبان از یک سال بدین‌سو از خانه آن‌ها به حیث قرارگاه استفاده می‌کند.
محمد وزیر که به همراهش سه برادرش معلول می‌باشد و اکنون به کابل پناه آورده‌اند، گفت که این موضوع را با مقام‌های محلی در مرکز پروان و ولسوالی سیاگرد در میان گذاشته‌اند؛ اما تا اکنون آن‌ها اقدامی نکرده‌اند.
آقای وزیر گفت: به والی پروان این موضوع را مطرح کردیم؛ والی به جای بازپس‌گیری خانه ما از طالبان مکتوبی به ما داد و ما را به وزارت مهاجرین و دفتر سازمان ملل در کابل معرفی کرد و خواهان همکاری شد.
در نامه‌یی‌که به دست روزنامه ماندگار رسیده والی پروان تأیید کرده که منزل محمد وزیر و برادرانش از سوی طالبان منحیث قرارگاه مورد استفاده قرار گرفته است. شماری از باشنده‌گان محل هم این موضوع را تأیید کرده‌اند.
الله محمد باشنده دیگر این دره به ماندگار گفت که از چندسال بدین سو طالبان در این منطقه حاکم هستند؛ اما دولت در راستای بازپس‌گیری قمچاق اقدامی نمی‌کند.
اما مسوولان امنیتی ولایت پروان در شمال کشور می‌گویند که نیروهای امنیتی این ولایت تدابیر شدید امنیتی را روی دست گرفته‌اند و در سال جاری به شورشیان اجازه سربلندکردن را نخواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.