بهتر است مردان را بهتر بشناسید (ویژۀ دختران دمِ بخت)

گزارشگر:یک شنبه 22 حمل 1395 - ۲۱ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3شناخت روحیۀ مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می‌کند، بلکه باعث برقراریِ رابطۀ بهتر بین آن‌ها می‌شود. روان‌شناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می‌کنند، این ۱۲ نکته را در مورد شناخت مردان بااهمیت می‌دانند.
۱. مردان در مورد احساس‌شان صحبت می‌کنند اما…
مردان ترجیح می‌دهند در مورد احساسات‌شان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از نامزدتان بخواهید برنامه‌اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا این‌که فکر و تصورِ خود را در مورد شما و اولین‌باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخِ او روشن می‌کند احساسش چیست و این‌گونه خود را به شما نزدیک‌تر می‌بیند.
۲. مردان با کارهای‌شان دوست داشتن را بیان می‌کنند.
بیشتر مردان ترجیح می‌دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند؛ مثلاً وقتی وسایل خرابِ خانه را تعمیر یا حویلی را پاک می‌کنند، یا سطل زباله را بیرون می‌برند، دوست داشتنِ خود را نشان می‌دهند. حتا خرید کردن برای خانه و زیباسازی محیطِ آن نیز بیانگر این است که شما را دوست دارد.
۳. مردان ازدواج را جدی می‌گیرند.
مردان معمولاً از ابراز سریع نظرِ خود واهمه دارند. شواهد نشان می‌دهد آن‌ها ازدواج را بیشتر جدی می‌گیرند، ولی ممکن است مدت طولانی‌تری طول بکشد تا احساس خود را بیان کنند؛ زیرا می‌خواهند مطمین شوند کاری که انجام می‌دهند، درست است. نتایج یک بررسی روی مردان متأهل نشان داد وقتی مردی با اطمینان کامل تصمیم به ازدواج می‌گیرد، همۀ جوانب را بررسی کرده و بیشتر معیارها را مطابق میل خود می‌بیند. ۹۰ درصد مردان می‌گویند اگر قرار باشد دوباره ازدواج کنند، با همین همسر فعلی‌شان ازدواج خواهند کرد.
۴. او یک شنوندۀ واقعی است.
بیشتر خانم‌ها وقتی حرف‌های دیگران را گوش می‌دهند، معمولاً با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتی مثل بله یا نه یا می‌دانم، به آن‌ها نشان می‌دهند که به حرف‌های‌شان گوش می‌دهند. این اشاره‌ها، بخشی از نظر و درکِ بانوان را به فردی که در حال صحبت است، منتقل می‌کند؛ اما این در مورد مردان صدق نمی‌کند. وقتی که با نامزد خود صحبت می‌کنید و چیزی نمی‌گوید یا حرکتی از او نمی‌بینید، به معنی آن نیست که گوش نمی‌دهد، بلکه ترجیح می‌دهد ساکت باشد و در مورد آن‌چه شما می‌گویید، فکر کند.
۵. مردان بیشتر عمل می‌کنند.
مردان روابط‌شان را با عمل تقویت می‌کنند، نه احساس. بسیاری از مردان، با انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش و پیاده‌روی همراه نامزدشان سعی می‌کنند به او نزدیک‌تر شوند.

منبع: تبیان

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.