رییس اجرایی به مخالفان سیاسی دولت: موافقت‌نامه حکومت وحدت ملی را مطالعه نکرده‌‌اید

گزارشگر:سه شنبه 24 حمل 1395 - ۲۳ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3رییس اجرایى حکومت وحدت ملی افغانستان ضمن ستایش از همکاری‌های جامعه جهانی برای دولت اعلام کرد که بى‌خبرى سیاسیون از ماهیت و عمر موافقت‌نامه تشکیل حکومت وحدت ملى تعجب‌آور است.
عبدالله عبدالله رییس اجرایى حکومت وحدت ملی در نشست شوراى وزیران گفت: در سفر اخیر جان کرى وزیر امور خارجه امریکا به افغانستان، تمام عرصه‌هاى روابط دو جانبه و تعهدات همکارى متقابل مورد بررسى قرار گرفت.
عبدالله افزود: دوام همکارى‌هاى جامعه جهانى براى موفقیت حکومت وحدت ملى امر ضرورى و با اهمیت است.
وی در واکنش به اظهارات برخی از سیاستمداران کشور در خصوص پایان دوره کارى حکومت وحدت ملى تأکید کرد: گفته‌های تعدادی از سیاسیون کشور که تاکنون عنوان اپوزیسیون را اختیار نکرده‌اند، درخصوص حکومت وحدت ملى تعجب‌آور است.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی اظهار داشت: موافقتنامه سیاسى تشکیل حکومت وحدت ملى مهمترین موافقتنامه حیات سیاسى کشور است که بین دو طرف حاضر در انتخابات امضاء شد.
عبدالله بیان داشت: پس از آنکه جان کرى در مورد زمان و ماهیت حکومت وحدت ملى صحبت کرد، فکر کردم که سیاسیون کشور تازه متوجه این واقعیت شده‌اند؛ اما توقع ما این بود که حداقل این توافقنامه سیاسى را کسانی که می‌خواهند در سرنوشت سیاسى کشور نقش داشته باشند، به دقت مطالعه کرده باشند.
وزیر امور خارجه امریکا که دو روز قبل به کابل سفر کرده بود، در نشست خبری با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان گفته بود که عمر حکومت وحدت ملی افغانستان پنج ساله است و موافقت‌نامه سیاسی که بر اساس آن حکومت کنونی ایجاد شد، پایان کار این حکومت را تعیین نکرده است.
این در حالی است که برخى از سیاستمداران بر این باورند که حکومت وحدت ملى تا ماه سپتمبر میلادی سال جاری مشروعیت دارد .

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.