روی ورزشکاران سرمایه‌گذاری نمی‌شود

گزارشگر:ننگیالی عثمانی/ چهارشنبه 25 حمل 1395 - ۲۴ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3لطف کنید اندکی در مورد حبیب الله رستمزاده بگوید؟
حبیب الله رستم زادهیکی از ورزشکاران کیک بکس و همچنان عضو تیم ملی است و مدت ۹ سال می‌شود که در رشتۀ کیک بکس تمرین می‌کند.
تا به حال چه دست آوردهای داشته‌اید؟
در سال ۱۳۸۷ عضویت تیم ملی را کسپ کردم،۹ مدال داخلی گرفته‌ام که شامل ۴ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز می‌شود. در وزن ۷۲ کیلو گرام در کشور مقام اول را دارم، ۲۵ ستایش‌نامه از داخل کشور دارم و نیز اجازه نامه‌های مربی‌گری و داوری را نیز دارم. در سال ۲۰۱۳ در مسابقات کشور ایران دو مدال نقره را در سبک‌های فری فایت و کیک بوکس کسپ کردم.
ورزش چی نقشی در جامعه دارد؟
آیندۀ کشور را باید در آیندۀ ورزش و آموزش و پرورش جست‌وجو کرد، باید ورزش را در جامعه کسترش داد، یک اصلاح خوبی در کشور داریم که می‌گویند:عقل سلیم در بدن سالم است، مردم با پرداختن به ورزش نه تنها از سلامت جسمانی برخوردار خواهد شد، بلکه به دلایل علمی از شادابی، سلامتی ذهن و روان نیز بهرمند خواهد بود. توسط ورزش می‌توان فسادهای اخلاقی و مواد مخدر را از کشور ریشه‌کن کرد.
یک قهرمان دارای کدام خصوصیات باید باشد؟
یکی از ویژه‌گی‌های ورزشکار این است که باید روحیۀ گذشت و بخشش داشته باشد،در اوجِ پیروزی و توانایی خدا را فراموش نکند، از ویژه‌گی‌های دیگر یک قهرمان ایمان، تقوا و پرهیزکاری است، تقوا ورزشکار را از پرداختن بهمضرات حفاظت می‌کند.
چالش‌های فراراه ورزشکاران افغانستان را در چه می‌بینید؟
ورزشکار افغانستان چالش‌های فراوانی دارند، عمده‌ترین چالش آن‌ها از دید من اقتصاد است، بسیار از ورزشکاران ما از این جهت بسیار ضعیف هستند، اما با این وجود شماری از آن‌ها به ورزش خود ادامه می‌دهند، در کنار این،مکان‌های معیاری، وسایل معیاری و… از چالش‌های دیگر ورزشکاران در افغانستان است.
خواست‌تان از کمیتۀ ملی المپیک چیست؟
اگر این کمیته به چالش‌های که یاد آور شدیم، رسیده‌گی کند،می‌توان بیشترین قهرمان‌ها را داشته باشیم و دست‌آوردهای خیلی عظیم خارجی به نام کشورمان رقم بخورد. اگر از ورزشکاران حمایت، و به آن‌ها انگیزه داده شود، افتخارت رنگینی را به کشور خواهند آورد، حداقل در رشتۀ ورزشی خودم جوانان توان‌مندی را سراغ دارم که اگر روی‌شان سرمایه‌گذاری شود می‌توانند با بهترین ورزشکارن دنیا رقابت کنند، متأسفانه هیچ‌کسی به آن‌ها توجه ندارد.
پیام‌تان به جوانان چیست؟
جوانان باید از اوقات فراغت خود استفادۀ خوب و جایز کنند،به فعالیت‌های ورزشی، دینی، فرهنگی، هنری و سایر فعالیت‌های موثربپردازند، نقش جوانان در ساختار جامعه و در ترقی و پیشرفت بسیار مهم است، به هر ورزشی که علاقه دارند بپردازند. به خاطر سلامتی خود و جامعۀ خود این‌کار را کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.