دولت کارمندان گروه بین‌المللی بحران را از کشور اخراج می‌کند

- ۱۳ عقرب ۱۳۹۱

سخنگوی رییس‌جمهور کرزی با رد گزارش‌های گروه بین‌المللی بحران در مورد انتخابات افغانستان، گفته است که در صورت ضرورت کارمندان این گروه را اخراج خواهند کرد.
در حالی که گروه بین‌المللی بحران در گزارش تازه خود روند انتخابات افغانستان را با آشفته‌گی‌های اداری و زد و بندهای سیاسی به همراه دانسته، ریاست‌جمهوری این گروه را به مداخله در امور داخلی افغانستان متهم کرده است.
ایمل فیضی، سخنگوی رییس‌جمهور به تلویزیون۱ گفته است: گزارش تازه گروه بین‌المللی بحران می‌رساند که آن‌ها در تلاش زمینه‌سازی به تقلب در انتخابات  آینده ریاست‌جمهوری هستند. ما در تلاش هستیم تا فعالیت‌های  این گروه را جدی پی‌گیری کنیم و در صورت ضرورت اقدام جدی صورت گیرد تا دفتر و یا کارمندان گروه بین‌المللی بحران از افغانستان خارج ساخته شوند.
گروه بین‌المللی بحران در تازه‌ترین گزارش خود نگاشته است که رییس‌جمهور کرزی نمی‌تواند خود را نامزد انتخابات کند، اما تلاش دارد تا در قدرت سیاسی این کشور سهم داشته باشد.
در بخشی از گزارشی این گروه نگاشته شده است که «این گونه به نظر می‌رسد که کرزی به هر ترتیبی علاقه‌مند دوام قدرت خود است، نه تامین اعتبار روند سیاسی و ثبات درازمدت در افغانستان.»
همچنان گروه بین‌المللی در این گزارش تصمیم رییس‌جمهور کرزی برای بیرون‌کردن دو عضو بین‌المللی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی را چالش‌بر‌انگیز دانسته است.
از سوی هم این سازمان نبود امنیت در بسیاری از ولایت‌های دوردست کشور را از دیگر چالش‌های جدی فراراه این انتخابات دانسته است.
در این خصوص، نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که در مجلس که قرار است با نهادهای امنیتی برگزار گردد، بازهم روی حل چالش‌های امنیتی با نهادهای مربوط، گفت‌وگو خواهند کرد.
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دو روز پیش، ۱۶ حمل سال ۱۳۹۳ هجری خورشیدی را روز برگزاری انتخابات اعلام کرده است.
با وجود این‌که پس از نگرانی‌های زیاد این تاریخ برای برگزاری انتخابات مشخص شده است، اما هنوز برخی از آگاهان به این باور اند که ممکن است این انتخابات با مداخله‌ها به همراه باشد، موردی که ریاست‌جمهوری آنرا رد کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.