گشایش مرکز ابتکار در کسب و کار در اداره آیسا

گزارشگر:سه شنبه 31 حمل 1395 - ۳۰ حمل ۱۳۹۵

مرکز ابتکار در کسب و کار اداره حمایه سرمایه‌گذاری افغانستان آیسا به گونه رسمی از سوی مقام‌های این اداره و سکتور خصوصی گشایش یافت. هدف از گشایش این مرکز، معرفی برنامه‌ها و پشتیبانی از ایده‌های ابتکاری برای سرمایه‌گذاری در سکتورهای مختلف است. این مرکز با پرورش ایده‌های خلاق، برنامه‌های ابتکاری موفق آنها را پس از ثبت جهت سرمایه‌گذاری‌های تازه در دسترس متشبثین و سرمایه گذاران بلقوه قرار می‌دهد.
mandegar-3براساس خبرنامه اداره آیسا، محمد قربان حقجو رییس عمومی اداره آیسا در نشستی که به همین منظور راه اندازی شده بود به رسانه‌ها گفت: « این مرکز از یک سو با پشتیبانی و پرورش ایده‌های خلاق، ابتکارات آنها را به سرمایه گذاران معرفی می‌کند و از جانبی هم سرمایه گذاران را تشویق می‌کند، تا در زمینه اختراعات موفق که افغانستان می‌تواند بازار خوبی برای آن باشد، سرمایه گذاری نمایند».
به گفته رییس اداره آیسا، مرکز ابتکار در کسب و کار اداره آیسا متعهد است، تا این روند را به گونه اساسی مدیریت نموده و در جذب ابتکارات خلاق و طرح های تجاری با علاقمندان همکاری همه جانبه کند.
آقای حقجو همچنان افزود که با نظرداشت بازار کار کشور که همه ساله نزدیک به ۴۰۰ هزار تن وارد آن می شود، نیاز است تا با استفاده از طرح ها و ابتکارات تازه زمینه اشتغال‌زایی نیز در کشور فراهم شود.
او در این زمینه می‌گوید: «این مرکز از یک سو توانمندی رقابت تولیدات کشور را با تولیدات همسایه بلند می برد و از سوی هم با استفاده از ایده های خلاق در تولید، کالا های تازه در بازار عرضه می گردد که در نهایت میزان تولیدات داخلی بلند رفته و نرخ بیکاری نیز، کاهش خواهد یافت». آقای حقجو از سکتور خصوصی خواست تا اداره آیسا را در این راستا همکاری نماید.
از سویی هم، آذرخش حافظی رییس روابط بین‌الملل اتاق تجارت و صنایع با حمایت از ابتکار اداره حمایه سرمایه گذاری افغانستان در گشایش این مرکز گفت که تا اکنون جای چنین مرکزی در فعالیت‌های اقتصادی کشور خالی بوده است. به گفته او دولت باید زمینه را فراهم سازد تا سرمایه‌گذاران با استفاده از منابع مالی و مبتکران کشور در سکتور های مختلف، سرمایه گذاری کنند. او با امیدواری از ایجاد این مرکز گفت: «تا اکنون یک رهنمای معیاری در این راستا وجود نداشته است و مرکز ابتکار در کسب و کار می تواند گزینه مناسبی برای آغاز فعالیت های این چنینی باشد».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.