نماینده سازمان ملل در کابل: مطابق معیارهای بین‌المللی با مهاجران افغانستانی برخورد شود

گزارشگر:سه شنبه 14 ثور 1395 - ۱۳ ثور ۱۳۹۵

دفتر سازمان ملل متحد در کابل از کشورهای اروپایی خواسته است تا درخواست پناهنده‌گی مهاجران افغانستان را به صورت دقیق تر بررسی کنند و برخورد کشورهای مهاجرپذیر با مهاجران افغانستانی، باید مطابق با معیارهای بین المللی باشد.
افغانستانی‌ها یکی از بزرگترین گروه های مهاجر در اروپا را تشکیل می‌دهند، اما در مقایسه با پناهجویان دیگر کشورها، بدلیل آنچه که “درصدی کم نیاز mandegar-3آنان به محافظت” خوانده شده، از شانس کمتری برای قبولی درخواست پناهند‌ه‌گی شان برخوردار هستند. آنان، از لحاظ احتمال پذیرش درخواست پناهنده‌گی، در رده دوم قرار دارند.
تا کنون شمار زیادی از پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی اخراج شده اند. توافق اتحادیه اروپا با ترکیه مبنی بر بازگشت دادن پناهجویان به این کشور، روند اخراج افغانستانی‌ها از اروپا را تسریع کرده است.
نیکولاس هیسم نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان، دیروز در ولایت بامیان گفت که این سازمان از پناهجویان واقعی حمایت می‌کند. او گفت: «ما از کشورهای مهاجرپذیر از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا تحقیقات دقیق‌تری را برای تشخیص پناهجویان واقعی انجام دهند. در عین حال ما خواستار تمدید اقامت پناهجویان واقعی در اروپا و کشورهای همسایه افغانستان هستیم.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.