امضای تفاهم‌نامۀ دو وزارت در راستای سوادآموزی

گزارشگر:چهارشنبه 15 ثور 1395 - ۱۴ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3تفاهم‌نامۀ همکاری پیرامون محو بی‌سوادی میان وزارت‌های معارف و وزارت ارشاد، حج و اوقات با حضور وزرای هر دو وزارت به امضا رسید.
دکتر اسدالله حنیف بلخی حین امضای این تفاهم‌نامه گفت: «چنانچه مبرهن است بی‌سوادی یکی از چالش‌های عمده در فراراه پیشرفت و ترقی در کشور عزیز ما بوده که تعداد زیاد هموطنان عزیز ما متأسفانه به اثر تداوم جنگ‌‎ها نتوانسته اند تحصیل نمایند.»
وزیر معارف افزود: امحای بی‌سوادی در کنار سایر و جایب ملی و اسلامی ما یکی از مسوولیت‌های ملی هر شهروند بوده و تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی مسوولیت دارند در این راستا سهم وطنی خود را ادا کنند.
فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف گفت: «آموزش سواد یکی از ضروریات جامعه بوده که در دین مقدس اسلام به آن تأکید صورت گرفته و هر زن و مرد مؤمن به یاد گیری و آموختن علم مکلف گردانیده شده است.»
برمبنای این تفاهم‌نامه وزارت ارشاد حج و اوقاف متعهد شده تا برنامۀ موضوعات تبلیغاتی را در پیوند به اهمیت آموزش در مراسم و مناسک های مختلف دینی از قبیل نمازهای جمعه، عیدین، کاروان های زیارتی حجاج و غیره از طریق منابر مساجد و تکایا با تفاهم با وزارت معارف، ترتیب و به منصۀ اجرا قرار دهد.
در مقابل وزارت معارف پلان سواد آموزی را در روشنایی استراتیژی ملی سواد آموزی تدوین کتب و مواد درسی را به هدف پیشبرد دروس سواد آموزی به ساحات مورد نظر از جمله برای مساجد و تکایا تهیه و ارسال می دارد.
قابل یاد آوری‌ست که چندی قبل تفاهم‌نامۀ مشابهی با وزارت امور زنان نیز در پیوند به اهتمام به سواد آموزی زنان بویژه در روستاها از سوی این وزارت به امضا رسیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.