یک امریکایی مربی تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان شد

گزارشگر:شنبه 18 ثور 1395 - ۱۷ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3کیلی لیندزی که دارای مدرک مربی‌گری درجه A از امریکا است، به‌عنوان سرمربی تیم ملی بانوان کشور انتخاب شده است.
در حالی که فدراسیون فوتبال افغانستان نتوانسته آماده‌گی‌های لازم را برای تیم ملی مردان افغانستان بگیرد، به نظر می‌رسد حداقل برای تیم ملی بانوان کارها ردیف شده است.
در تازه‌ترین اقدام، با حمایت مستقیم یک شرکت پوشاک ورزشی دانمارکی، ۲ مربی امریکایی برای تیم ملی بانوان افغانستان استخدام شده‌اند.
به‌همین شکل هیلی کارتر، دروازه‌بان تیم هیوستون داش، به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی بانوان، انتخاب شده است.
کیلی لیندزی، در تیم باشگاهی سنخوزه سایبر ریز بازی کرده و در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ نیز در تیم ملی ایالات متحدۀ امریکا به‌عنوان مدافع بازی کرده است.
او مجموعاً ۴ مرتبه برای تیم ملی کشورش توپ زده است. لیندزی مدت کوتاهی در سال ۲۰۰۹ مربی تیم اسکای بلو اف سی بوده است.
اسکای بلو، در لیگ اول زنان امریکا بازی می‌کند. او هم‌اکنون در هانگ کانگ زنده‌گی می‌کند.
هیلی کارتر نیز که پیش از این در نیروهای دریایی امریکا کار کرده و دو دوره در جنگ امریکا در عراق نیز خدمت کرده‌است، هم‌اکنون به‌حیث دروازه‌بان در تیم هیوستون داش بازی می‌کند. این تیم در لیگ اول بانوان زنان امریکا بازی می‌کند.
شرکت دانمارکی تولید کنندۀ پوشاک که چندی پیش طرح تازۀ لباس تیم‌های ملی مردان و زنان کشور را آماده کرده، در پیداکردن و استخدام این مربیان نقش کلیدی داشته است.
این شرکت هزینۀ سفر به چندین اردوگاه تیم ملی بانوان را پرداخت می‌کند. خالده پوپل که در طرح لباس‌های تیم ملی نیز نقش داشته، به‌عنوان رابط با مربیان تیم ملی بانوان کار می‌کند.
به‌همین شکل، یک حساب بانکی مخصوص نیز برای حمایت از تیم ملی بانوان ساخته شده است.
هیلی کارتر در مصاحبه‌یی گفته است که پول زیادی به فدراسیون فوتبال افغانستان می‌آید و توجۀ زیادی نیز به فوتبال بانوان جلب می‌شود.
کارتر هم‌چنین عقیده دارد که یک تعداد نهادها می‌توانند به ساده‌گی لوازم ورزشی را برای تیم ملی بانوان افغانستان همکاری کنند.
با توجه به این‌که یک تعداد بازیکنان بانوی افغانستانی در خارج از این کشور زنده‌گی می‌کنند، کارتر می‌گوید فدراسیون فوتبال افغانستان به دنبال این بانوان است تا با در نظر داشت قوانین فیفا، آن‌ها در تیم ملی بانوان جذب شوند.
این بدین معنی است که تیم ملی بانوان نیز مانند تیم ملی مردان در آینده تعداد زیادتری بازیکنان مقیم خارج از کشور را در ترکیب خواهد داشت.
تیم ملی بانوان کشور قرار است در مسابقات قهرمانی بانوان جنوب آسیا در ماه سپتامبر که در هند برگزار می‌شود، شرکت کند.
پیش از شرکت در این مسابقات، چند اردوگاه انتخابی و تمرینی برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.
در اوایل جون سال‌جاری میلادی، اعضای مربی‌گری تیم ملی افغانستان به هالند سفر می‌کنند تا در آن‌جا یک تعداد بازیکنان افغانستانی را آزمایش کنند.
هم‌چنین قرار است در ماه سپتامبر یک اردوگاه انتخابی در کالیفرنیا برگزار شود تا بانوان مقیم امریکا نیز تحت نظر قرار گیرند. بعضی گزارش‌ها حاکی از برگزاری یک اردوگاه در ماه می است.
تیم ملی بانوان در ماه اگیست در بحرین یا هونگ کونگ یک کمپ تمرینی برگزار خواهد کرد تا برای مسابقات جنوب آسیا آماده شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.