طالبان سه دهقان را به اتهام همکاری با دولت تیرباران کردند

گزارشگر:یک شنبه 19 ثور 1395 - ۱۸ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3شب گذشته طالبان مسلح با یورش به روستای قندهاری‌های ولسوالی بغلان مرکزی، سه تن از باشنده‌گان این روستا را به اتهام همکاری با دولت، در مقابل چشمان خانوادۀ‌شان به گلوله بستند.
عبدالرشید بشیر، آمر امنیت فرماندهی پولیس بغلان می‌گوید که این سه نفر کشاورزانی ساده بودند و با حکومت و نهادهای امنیتی هیچ‌ رابطه‌یی نداشتند.
آقای بشیر می‌گوید که طالبان در مناطق زیر نفوذشان از هیچ‌گونه جنایت و ظلمی بالای مردم محل دریغ نمی‌کنند و قوانین خاص خودشان را بر سر عوام می‌قبولانند.
به گفتۀ آقای بشیر، چند روز پیش نیز طالبان مسلح در منطقۀ تنگی مورچ ولسوالی بُرکۀ ولایت بغلان، دو نفر را به دار آویختند.
گفتنی است که در حال حاضر طالبان مسلح در مناطق دندغوری، دندشهاب‌الدین، بخش‌هایی از ولسوالی بغلان مرکزی، تنگی مورچ ولسوالی بُرکه، بخش‌هایی از ولسوالی دهنۀ‌غوری، کیله‌گی ولسوالی دوشی و ولسوالی تاله و برفک بغلان حضور دارند و قوانین‌شان را به اجرا گذاشته و از مردم محل باج‌گیری می‌کنند.
همچنان بر بنیاد یک خبر دیگر، مقامات محلی ولایت زابل می‌گویند که یک زن و مرد در ولسوالی شاه‌جوی ولایت زابل از سوی گروه طالبان کشته شدند.
جنرال میرویس نورزی، فرمانده امنیه ولایت زابل می‌گوید که یک زن و مرد روز گذشته در قریه موسی‌زی ولسوالی شاه‌جوی از سوی گروه طالبان کشته شدند.
آقای نورزی گفت که هنوز علت کشته شدن این زن و مرد معلوم نیست.
جنرال میرویس نورزی گفت که تا هنوز رابطۀ این زن و مرد معلوم نیست که آنها باهم چه نسبتی داشتند.
فرماندۀ امنیه ولایت زابل گفت که قریه موسی‌زی ولسوالی شاه‌جوی به دست گروه طالبان است و نیروهای امنیتی به آن تسلط ندارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.