بیـماریِ تنبــــلی

گزارشگر:یک شنبه 19 ثور 1395 - ۱۸ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3۶ـ با گفتن «من می‌خواهم این کار را انجام دهم؛ همین الان می‌خواهم این کار را بکنم! پس الان دست به کار می‌شوم و استراحت را برای بعد می‌گذارم»، خودتان را روی غلتک بیندازید. این جمله را بلند به زبان بیاورید، خواهید دید که خیلی زود خود را مشغول انجام آن کار می‌بینید.
انگیزه پیدا کردن برای کار، یک چیز است، اما نگه داشتن آن وقتی در طول مسیر شرایط دشوار می‌شود، چیزِ دیگری است. هرچه بیشتر از مشکلات دوری کنید، تسلیم شدن‌تان در برابر آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.
۷ـ به پایان رساندن مراحل کوچک کار، احساسِ بسیار خوبی در شما ایجاد می‌کند. با خودتان بگویید «آفرین. احسنت. همین‌طور تا آخر ادامه بده.» کار کردن به سمت مقاصد و اهداف کوچک، رمز موفقیت است: موفقیت‌های بزرگ از چند موفقیت کوچکِ پشتِ سر هم به دست می‌آیند.
۸ـ یادتان نرود که برای موفقیت‌های کوچک‌تان به خودتان پاداش بدهید. اگر تصمیم گرفته‌اید کاری را انجام دهید که روز قبل انجام نمی‌دادید، مطمین باشید که نیاز به یک پاداش خوب دارید. برای اتمام هر کار، باید به خودتان جایزه بدهید تا انگیزۀ ادامه راه را پیدا کنید.
۹ـ این‌جا تسلیم نشوید. روی غلتک افتادن خیلی سخت است، پس وقتی روی غلتک افتادید، به این راحتی از روی آن بلند نشوید و پشت سرهم هدف‌های مختلف را دنبال کنید. هرچه بین موفقیت‌ها، وقفه بیشتری باشد، شروع دوباره برای‌تان دشوار خواهد بود. اما هرچه زودتر هدفِ بعدی را شروع کنید، اعتماد به نفس‌تان بالاتر بوده و همین اعتماد به نفس باعث می‌شود احساس کنید که هر کاری از عهدۀ تان برمی‌آید.
انگیزه پیدا کردن برای کار، یک چیز است، اما نگه داشتنِ آن وقتی در طول مسیر شرایط دشوار می‌شود، چیزِ دیگری است. هرچه بیشتر از مشکلات دوری کنید، تسلیم شدن‌تان در برابرِ آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.
۱۰ـ به پایان رساندن مراحل کوچک کار، احساسِ بسیار خوبی در شما ایجاد می‌کند. با خودتان بگویید «آفرین. احسنت. همین‌طور تا آخر ادامه بده.» کار کردن به سمتِ مقاصد و اهداف کوچک، رمز موفقیت است: موفقیت‌های بزرگ از چند موفقیت کوچکِ پشتِ سر هم به دست می‌آیند.
۱۱ـ یادتان نرود که برای موفقیت‌های کوچک‌تان به خودتان پاداش بدهید. اگر تصمیم گرفته‌اید کاری را انجام دهید که روز قبل انجام نمی‌دادید، مطمین باشید که نیاز به یک پاداش خوب دارید. برای اتمام هر کار، باید به خودتان جایزه بدهید تا انگیزۀ ادامه راه را پیدا کنید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.