بیـماریِ تنبــــلی

گزارشگر:دوشنبه 20 ثور 1395 - ۱۹ ثور ۱۳۹۵

بخش سوم و پایانی/

mandegar-3۱۲ـ تا زمانی که آماده‌گی یک استراحت و توقفِ کوتاه را پیدا نکرده‌اید، دست نگه ندارید و وقتی برای استراحت نشستید، برای برگشتن دوباره به سمت کارتان زمان تعیین کنید.
۱۳ـ برای خودتان هدف‌های بلندمدت تعریف کنید. اگر برای خود هدفی داشته باشید، چیزی دارید که به سمتِ آن حرکت کنید. هدف‌های بلندپروازانه برای خود انتخاب کنید که حسابی انگیزه‌دهنده باشند. تصور کنید که واقعاً دنبال چه هستید. هدف‌های پست چندان انگیزه‌یی به شما نخواهند داد. فهرستی از کارهای روزانه درست کنید که هم شامل کارهای بزرگ و هم کوچکی که باید انجام دهید، باشد. این فهرست را اولویت‌بندی کنید.
۱۴ـ همچنین فهرستی از همۀ چیزهای کوچکی که می‌خواهید تهیه کنید: لباس‌های جدید، مبلمان نو برای خانه، یا حتا تهیۀ یک گلدان. اگر اهداف کوچک‌تان مدام در ذهن‌تان باشد، بیشتر به سمت برآورده کردن آن‌ها حرکت خواهید کرد.
نکات
ـ از قوۀ تخیل‌تان استفاده کرده و فرشته و شیطان روی شانه‌های‌تان را تجسم کنید. اگر با همین تجسم کارها را دنبال کنید، فرشته خیلی خیلی بیشتر از شیطان در کارها موفق خواهد شد.
ـ اگر کار نمی‌کنید یا لازم نیست که اول صبح از خانه خارج شوید، ساعت‌تان را برای صبحِ زود کوک کنید، مثلاً برای ۷ صبح. شاور بگیرید، لباس بپوشید و کاملاً سرزنده و سرحال از اتاق بیرون بروید. همیشه طوری لباس بپوشید که انگار می‌خواهید از خانه بیرون بروید. تخت‌تان را بلافاصله بعد از بیدار شدن مرتب کنید.
ـ رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید. تنقلات و غذاهای فست‌فود، مواد مغذی لازم را به بدن‌تان نمی‌رسانند.
ـ ورزش کنید. چند روز در هفته برای پیاده‌روی یا دویدن بیرون بروید. خیلی زود خواهید دید که سرحال‌تر و بشاش‌تر از قبل هستید. ورزش کردن انگیزۀ زیادی به شما می‌دهد و از تنبلی دورتان می‌کند.
ـ در طول روز به اندازۀ کافی آب بنوشید تا بدن‌تان کم آب نشود.
ـ هر شب به اندازۀ کافی بخوابید تا بتوانید صبح‌ها راحت از خواب بیدار شوید.
ـ از مصرف زیاد قند و مواد غذایی که حاوی فروکتوز بالا هستند خودداری کنید؛ چون این مواد غذایی باعث می‌شود که بدن‌تان به جای چربی، قند بسوزاند. همچنین قندهای ساده مثل شیرینی و چاکلیت، انرژی شما را برای یک مدت کوتاه بالا می‌برد، اما بعد قند خون‌تان پایین آمده و دوباره احساس خسته‌گی و گرسنه‌گی خواهید کرد.
ـ سعی کنید تا حد امکان کمتر تلویزیون تماشا کنید.
ـ یک کاپی از اهداف یا برنامۀ روزانۀتان را در قسمت‌های مختلفِ خانه نگه دارید: یکی روی یخچال، یکی روی تخت، یکی کنار کمپیوتر، یکی کنار آینۀ دست‌شویی، یا حتا روی درِ اتاق خواب.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.