عطا محمد نور: بلـخ گـورستانِ طالبـان و داعـش شـده است

گزارشگر:ماندگار/چهارشنبه 29 ثور 1395 - ۲۸ ثور ۱۳۹۵

در عملیات تصفیه‌یی «نوید۳» که در روستا‌های سیزده‌گانۀ ولسوالی کشندۀ ولایت بلخ راه‌اندازی شده بود، ۳۶ تن از مخالفانِ مسلح کشته و ۲۴ تنِ دیگرشان بازداشت شده‌اند.
این عملیات که به فرماندهی عطا محمد نور سرپرست ولایتِ بلخ جهت پاک‌سازی روستا‌های سیزده‌گانۀ ولسوالی کشندۀ ولایت بلخ راه‌اندازی شده mandegar-3بود، یک هفته دوام داشت. همچنان در این عملیات شمار زیادی از مخالفانِ مسلح که از ولایات همجوارِ بلخ و برخی ولسوالی‌‌های این ولایت به این ساحه هجوم آورده بودند، نابود گردیدند.
استاد عطا محمد نور گفت که شماری از دشمنانِ صلح و آرامشِ مردم که در روستا‌های‌ سیزده‌گانۀ تُنجِ ولسوالی کشندۀ بلخ جای گرفته بودند و می‌خواستند ولایتِ بلخ را ناامن سازند، در عملیات نیروی‌های امنیتی نابود گردیدند.
سرپرست ولایت بلخ افزود: در این عملیات ۳۸ تن از افراد دشمن کشته و ۲۴ تنِ آنان بازداشت ‌شده‌ و به نهادهای مربوطه تسلیم داده شده‌اند.
والی بلخ خاطرنشان کرد: بلخ گورستانِ طالبان و داعش شده. ما به این گروه‌ها گفته بودیم که باید از ناامن ساختنِ بلخ دست بکشند، وقتی چنین نکردند، اینک بلخ به گورستانِ آن‌ها‌ مبدل شده است.
به ‌گفتۀ آقای عطا، تمامی نیروهای دشمن که از ولایت سرپل و ولسوالی دره‌صوف ولایت سمنگان و برخی‎شان از ولسوالی بلخ و… ساحات به این دره هجوم آورده بودند، کشته و اسیر شده‌اند. همچنان در این عملیات، ۱۱ تن از نیروهای امنیتی نیز به شهادت رسیده‌اند.
در همین حال، باشنده‌گان بلخ با استقبال از این اقدامِ والی بلخ که فرماندهی عملیات پاک‌سازی روستا‌های سیزده‌گانۀ تُنج ولسوالی کشنده را از وجود طالبان به عهده داشت، می‌گویند که حضور والی بلخ در عملیات باعث ایجاد روحیه و انگیزۀ قوی در میانِ نیروهای مسلح شده است.
آگاهانِ امور نیز باور دارند که حضور والیان و افراد درجه‌یکِ دولت در میدان نبرد، باعث ایجاد انگیزه و روحیۀ قوی میان منسوبان امنیتی می‌شود.
ولایت بلخ از جمله ولایات امن در کشور محسوب می‌شود؛ اما نیروهای طالبان، داعش و برخی از حلقات که به داخلِ دولت راه یافته‌اند، در تلاشِ ناامن‌سازی این ولایت‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.