رییس اجرایی: حلقات ماجراجو و تفرقه افگن شناسایی و مجازات خواهند شد

گزارشگر:یک شنبه 2 جوزا 1395 - ۰۱ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور به شدت نسبت به درگیری مسلحانه اخیر بین طرف‌داران حزب جنبش ملی و جمعیت اسلامی در ولایت فاریاب که واکنش نشان داده است.
داکتر عبدالله در پیامی تاکید کرده است که حلقات ماجراجویی و تفرقه افگنی که برای رسیدن به اهداف شوم و شیطانی شان دست به شرارت می‌زنند، شناسایی و مجازات خواهند شد.
روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته، درگیری مسلحانه‌یی میان دو حزب جنبش ملی و جمعیت اسلامی در ولسوالی المار ولایت فاریاب به وقوع پیوست که در نتیجۀ آن دست کم ۸ نفر کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.
عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ که ریاست اجرایی جمعیت اسلامی را به عهده دارد می‌گوید که این درگیری با تهاجم طرف‌د‌اران ژنرال دوستم آغاز شده است؛ اما سید انور سادات والی فاریاب می‌گوید که این یک جنگ فراگیر نبوده و یک اختلاف قدیمی بین دو فرمانده محلی بوده است.
آقای نور تاکید می‌کند که نیروهای وابسته به جمعیت اسلامی در جبهات مشخصی در فاریاب بر ضد طالبان در حال نبرد هستند؛ در یک تهاجم حساب شده، در کنار طالبان، فرماندهان جنبش ملی هم به سنگرهای ژنرال فاروق قاطع (از فرماندهان جمعیت اسلامی) حمله کرده اند.
حزب جمعیت اسلامی این رویداد را مشکوک می‌خواند و تاکید می‌کند که این اتفاق باید به جدیت مورد بررسی قرار گیرد. مسوولین این حزب می‌گویند که در این جریان، چند مقام دولتی نیز کشته شده اند و حدس زده می شود که این حرکت در تبانی با طالبان محلی در این منطقه انجام یافته باشد.
در همین حال، دفتر رسانه‌های ریاست اجرایی با نشر پیامی از قول داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی نوشته است: «با تاسف و تاثر عمیق اطلاع یافتم که زمان الله قاطع مسوول جوانان جمعیت اسلامی در ولایت فاریاب توسط دشمنان زبون مردم به شهادت رسیده است».
داکتر عبدالله در این پیام گفته است: « شهادت این جوان برومند و شهید سرفراز را به مردم نجیب فاریاب و به خصوص به خانواده وی تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای این شهید بهشت فردوس و به بازماندگان و همرزمانش صبر جمیل و اجر جزیل استدعا دارم و در عین حال، به نهادهای عدلی و قضایی کشور هدایت می‌دهم تا هر چه عاجل عاملان این ترور و توطیه ناجوان‌مردانه را شناسایی و به پنجه قانون بسپارند».
او بیان داشته است: « … قابل تذکر می دانم که مردم مجاهد و همیشه در صحنۀ ما، هیچ‌گاهی اجازه نخواهند داد که حلقات ماجراجو و تفرقه افگن برای رسیدن به هدف‌های شوم و شیطانی‌شان و با ایجاد ترس و وحشت و ارعاب آنان را به زانو درآورند. بلکه مردم مثل گذشته‌ها برای دفاع از ارزش‌ها و آزادهگی شان مبارزه خواهند کرد».
رییس اجرایی تاکید کرده است: «در اخیر بار دیگر تاکید می‌کنم که عاملان این عمل وحشیانه شناسایی و مجازات خواهند شد تا درسی باشد برای کسانی که ترور را وسیله‌یی برای رسیدن به مقاصد شان می‌دانند».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.