ورزشکار مقیم اروپا: نیازمند حمایت حکومت خود هستیم

گزارشگر:ننگیالی عثمانی/ چهار شنبه 5 جوزا 1395 - ۰۴ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3اشاره: نصیر وهابی ۲۳ سال عمر دارد و از ولایت کابل است. او در کشور جرمنی تولد شده است و دانشجوی اقتصاد در این کشور است. از سن ۱۳ ساله‌گی و با حمایت و تشویق پدری ورزش را آغاز کرد. در رشه‌های کیک‌بوکس پهلوانی و موتای تمرینات خود را ادامه می‌دهد.

چرا ورزش می‌کنید؟
ورزش را به‌خاطر صحت‌مند بودن آغاز کردم و آهسته‌آهسته انگیزه‌ایم تغییر کرد و هدفم را قهرمان‌بودن تعیین کردم. با ورزش توانستم اعتماد به نفس پیدا کنم، زمان که رو به ورزش آوردم، وقتی ورزشکاران افغانستان را از طریق رسانه‌های کشور می‌دیدم، به این باور رسیدم که باید به این مردم و این کشور از طریق ورزش افتخار آفرینی کنم همن بود که ورزش را با انگیزۀ قوی به دنفع کشورم ادامه دادم
وهابی تا به‌حال چه دست‌آوردهای را نصیب شده است؟
در رشته فری فایت سه کپ و پانزده مدال طلا دارم و در رشته‌های موی تای و کیک بکس نیز مسابقات زیاد دارم و در وزن خود در رشته فری فایت قهرمان هستم.
استقبال مهاجرین هم وطن‌مان در جرمنی در قبال دست‌آوردهای‌تان چگونه است؟
آنان همیشه مرا تشویق و حمایت کرده‌اند، بناٌ از ایشان یک دنیا ممنون و سپاس‌گزارم. زمانی که در مسابقات برنده می‌شوم هموطنان ما در جرمنی جشن می‌گیرند و از اقوام مختلف همه باهم گرد می‌آییم و خوشی‌ها را با هم تقسیم می‌کنیم.
یک ورزشکار دارای کدام ویژه‌گی‌های باید باشد؟
ورزش به‌خاطر صحت و سلامتی می‌باشد، نباید از آن سوء استفاده شود. ورزشکارا باید از خلق نیک و رفتار انسانی داشته باشد، در غیر آن ورزشکار بودنش زیر سوال است. از طریق ورزش می‌توانیم کشور خود را به‌تمام جهان معرفی کنیم.
آرزوی بزرگ شما در زنده‌گی چیست؟
آرزو دارم روزی در کشور ما صلح و ثبات برقرار باشد و مردم ما زیر سایۀ محبت، همدلی و همبسته‌گی زنده‌گی کند. خیلی دوست دارم کشور عزیز و هموطنان‌ام را از نزدیک دیدار کنم، محبت وطن خود را احساس کنم و تجربۀ ورزشیی که دارم را برای جوانان یاد بدهم. یگانه آرزوی بزرگ من این است که از طریق تیم ملی کشور در مسابقات بیرون مرزی اشتراک و استقبال و محبت مردم کشور خود را از نزدیک احساس کنم.
پیمام‌تان به حکومت افغانستان چیست؟
قراری که از طریق رسانه‌ها تعقیب می‌کنم، حکومت برای ورزشکاران کارهای را انجام داده است که در تناسب با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان به باور من اندک است، باید روی جوانان کشور سرمایه گذاری شود. تقاضا من از دولت این است که بالای ورزشکاران مهاجرین مقیم کشور اروپا نیز توجه داشته باشند، آنان را تافتۀ جدا بافته از خود ندانند، من همه افتخاراتم را به نفع افغانستان کسب کرده‌ام، من افغانستانی هستم نه آلمانی.
پیام‌تان برای برای جوانان کشور چیست؟
جوانان ستون فقرات یک کشور هستند، جوانی یک دوره است که دیگر باز نخواهد آمد، پس از این جوانی استفادۀ درست شود، چون مملکت برای جوانان ضرورت دارد، به هر رشتۀ ورزشی که خوش دارید ورزش کنید تا روزی باشد که یک قهرمان واقعی کشور گردید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.