بریتانیا نیروی بیشتر به افغانستان می‌فرستد

گزارشگر:یک شنبه 9 جوزا 1395 - ۰۸ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3وزارت دفاع بریتانیا گفته است که دولت این کشور، تصمیم دارد تا نیروی بیشتری به افغانستان اعزام کند.
روزنامۀ «دیلی‌میل» چاپ بریتانیا گزارش داده است که به دلیل افزایش‌خشونت‌ها و فعالیت‌های شورشیان در افغانستان، دولت بریتانیا تصمیم دارد تا ماموریت مشوره ‌دهی و آموزشی نظامی خود را در افغانستان تمدید کرده و نیز نیروی بیشتری به این کشور، اعزام کند.
در گزارش آمده است که دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در نشست سران ناتو در وارسا که ماه آینده برگزار می‌شود، اعلام خواهد کرد که ۴۵۰ سرباز این کشور به هدف ماموریت آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در سال ۲۰۱۷ در کنار نیروهای ایالات متحده امریکا، خواهد ماند.
وزارت دفاع بریتانیا نیز در تلاش است که به هدف افزایش امنیت در کابل پایتخت افغانستان بیش از ۱۰۰ سرباز دیگر را به افغانستان اعزام کند.
یک منبع وزارت دفاع بریتانیا گفته است که روی گزینه‌های مختلفی در مورد افغانستان، گفت‌وگو شده است؛ اما طالبان در ماه‌های اخیر در نقاط مختلف این کشور، پیشروی‌هایی داشته و نیز هزاران جنگ‌جوی گروه داعش در نقاط مختلف کشور دست به فعالیت زده‌اند.
این منبع وزارت دفاع بریتانیا گفته است که در ادامه این گفت‌وگوها حرف اصلی این بود که بریتانیا، افغانستان را پیش از وقت، ترک کرده است.
با اعلام ختم ماموریت جنگی نیروهای ناتو در افغانستان، نیروهای بریتانیایی نیز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴، افغانستان را ترک کردند؛ اما یک سال پس از آن، نخست‌وزیر این کشور اعلان کرد که این نیروها می‌توانند که به هدف «ماموریت تکمیلی» دوباره به افغانستان برگردند.
این تصمیم نخست‌وزیر بریتانیا با اعتراض شماری از شهروندان بریتانیایی مواجه شد و خانواده‌های سربازانی که در جنگ‌های افغانستان کشته شده بودند، با انتقاد از دیوید کامرون گفته‌اند که چرا فرزندان‌شان در جنگ‌‌های افغانستان کشته شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.