امریکا خطاب به رهبر جدید طالبان: یا صـلح یا مـرگ!

گزارشگر:سه شنبه 11 جوزا 1395 - ۱۰ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر ملا هیبت الله آخوند زاده مذاکره نکند، هواپیماهای بی سرنشین بار دیگر رهبر جدید طالبان را هدف قرار ندهد.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا ضمن هُشدار به رهبر جدید طالبان اعلام کرد که ضمانتی وجود ندارد که در صورت نپیوستن وی به روند صلح افغانستان، به سرنوشت رهبران پیشین طالبان دچار نشود.
مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: واشنگتن مدت‌ها است که از مذاکرات صلح افغانستان-طالبان حمایت و از پیوستن رهبر طالبان به روند صلح استقبال می کند.
وی افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر «ملا هیبت الله آخوند زاده» مذاکره نکند، هواپیماهای بی سرنشین بار دیگر رهبر جدید طالبان را هدف قرار ندهد.
لازم به ذکر است که پس از انتخاب آخوندزاده به عنوان رهبر جدید طالبان متعاقب مرگ «ملا اختر منصور» سرکرده پیشین این گروه، امریکا اعلام کرد که آخوندزاده شامل لیست سیاه این کشور نیست و این فرصتی است تا وی مذاکره صلح با افغانستان را آغاز کند.
اما آخوندزاده پس از انتصاب به سمت رهبری طالبان با انتشار پیامی صوتی اعلام کرد: ما تاریخ ۲۳ ساله گروه طالبان و نیز یاد «ملا عمر» و «ملا اختر منصور» رهبران پیشین این گروه را ازیاد نمی بریم و در مذاکرات صلح افغانستان شرکت نمی‌کنیم و همچنان به جنگ خود در برابر نیروهای بیگانه در خاک افغانستان ادامه می‌دهیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.