دومین «نمایشگاه تکنالوژی معلوماتی کابل» افتتاح شد

گزارشگر:چهارشنبه 12 جوزا 1395 - ۱۱ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3دومین نمایشگاه تکنالوژی معلوماتی کابل (KITEX2) دیروز سه‌شنبه ۱۱ جوزا با حضور مقامات بلندپایه حکومت و نمایندگان سکتور خصوصی در «مرکز نمایشگاه افغانستان» رسما افتتاح گردید.
وزارت مخابرات می‌گوید که این نمایشگاه فرصتی است که با استفاده از آن، دست‌اندرکاران سکتور تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی زیر یک سقف گردهم آمده و در مورد شاخص‌های مارکیت جهانی تکنالوژی و آخرین پیشرفت‌های آن در سطح کشور با همدیگر تبادل نظر کنند.
هم‌چنان شهروندان کشور می‌توانند از این فرصت استفاده و با نوآوری‌ها و دستاوردهای تکنالوژی در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار آشنایی بیشتر حاصل کنند.
سال گذشته نیز نمایشگاه تکنالوژی معلوماتی از سوی سکتور خصوصی و وزارت مخابرات برگزار شده بود.
عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: «برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قبل از همه، نشانگر تعهدات جدی وزارت مخابرات به مشارکت دوام‌دار سکتور دولتی و خصوصی بوده که از اصول کلیدی رهبری حکومت وحدت ملی است».
وی می‌افزاید: «این الگو باید در سراسر کشور فراگیر شود. از دست‌اندرکاران سکتور خصوصی ضمن سپاس‌گزاری تقاضا می‌کنم که در سایر عرصه‌ها از جمله زیربناهای مخابرات، توسعه صنعت تکنالوژی معلوماتی و تحقیقات و سروی‌های بنیادی در عرصه تکنالوژی معلوماتی با وزارت مخابرات همکاری نموده و دیدگاه‌ها و طرح‌های عملی خویش را شریک سازند. توسعه خدمات بدون سکتور خصوصی ناممکن اگر نباشد، امّا دشوار و زمان‌گیر است.»
قرار است این نمایشگاه برای چهار روز الی ۱۴ جوزا در «مرکز نمایشگاه افغانستان» واقع شهرنو کابل ادامه یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.