روش‌های افزایش ایمنی بدن

گزارشگر:دوشنبه 17 جوزا 1395 - ۱۶ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3به گزارش نشریۀ هلث / Health، چند روش موثر برای افزایش ایمنی بدن که موثرترین عوامل در پیش‌گیری از بروز بسیاری از بیماری‌هاست، به شرح زیر است:
ـ مواد پروتیین‌دار به مقدار زیاد مصرف کنید. پروتیین در بدن نقش بلوک در ساختمان را ایفا می‌کند که برای بدن سالم، ذهن خلاق و فعال و افزایش سیستم دفاعی بدن ضروری است. کمبود پروتیین در رژیم غذایی، به مصرف زیاد کربوهایدرات و در نتیجه افزایش چربی و شکر خون و ضعف سیستم دفاعی بدن منجر می‌شود.
ـ تا می‌توانید از میوه و ترکاریِ تازه استفاده کنید. امروزه اهمیت مصرف میوه و سبزی‌جاتِ تازه بر همه‌گان آشکار است، ولی شاید افراد از تأثیر افزایش ایمنی بدن با مصرف ترکاری و میوۀ تازه چندان آگاه نباشند. لازم به ذکر است که مصرف سبزی‌جات تازه و خام در مقایسه با سبزیجات منجمد توصیه شده است.
ـ خواب کامل شب را از دست ندهید. میزان ساعات لازم برای خواب و استراحت افراد متفاوت است، ولی معمولاً این زمان بین ۶ تا ۱۰ ساعت است. خواب کافی در شب باعث تعادل هورمون‌های مختلف بدن ( از جمله هورمون رشد، هورمون استرس و کورتیزول) می‌شود و علاوه بر آن، کاهش وزن بدن، خلاقیت ذهن، احساس شادی و پوست سالم را به همراه دارد.
ـ مقدار زیادی آب بنوشید. تحقیقات اخیر نشان داده است که یکی از دلایل بروز سردرد، عدم نوشیدن آب کافی در روز است. تشنه‌گی و سردرد دو علامتی هستند که خبر از کم‌آبی بدن می‌دهند.
ـ از لیموی ترش استفاده کنید. لیموترش مادۀ غذایی ایده‌آل برای بازگرداندن تعادل اسیدی ـ قلیایی بدن است. مصرف آب‌لیموی تازه به تنهایی یا به همراه غذا باعث می‌شود که میزان PH بدن تنظیم شود و محیط برای رشد باکتری‌های سالم به جای باکتری‌ها و ویروس‌های مضر فراهم شود.
ـ از نوشیدن قهوه اجتناب کنید. برخلاف تصور عمومی، قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان نیست و سیستم دفاعی بدن را به‌شدت ضعیف می‌کند. اگر یک فنجان قهوه میل کردید، برای جبران آن دو لیوان پر آب بنوشید.
ـ قند و بوره را از وعده‌های غذایی خود حذف کنید.
ـ از غلات استفاده کنید.
ـ ساعاتی از روز را خارج از محیط خانه بگذرانید.گردش و تفریح در هوای پاک و آزاد و حتا پیاده‌رویِ روزانه برای حفظ سلامت بدن بسیار موثر است. محققان بر این باورند که صرف زمان در فضای آزاد و حتا هوای سرد و برفی، برای استحکام سیستم ایمنیِ بدن بسیار موثر است.
ـ برای خودتان ارزش قایل شوید و زمانی از روز را به خودتان اختصاص دهید. صرف زمان با دوستان مخصوصاً افراد شاد، حمام آب گرم و ماساژ در سلامت بدن بسیار موثر است. به خودتان انرژی مثبت بدهید و محیط اطراف را برای خودتان شاد و سرشار از عشق کنید. از دعا و توکل به خداوند متعال غافل نشوید، چون دلیل اصلی آرامش است.

گرفته شده از سایت پرشین‌پرشیا

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.