شانس خوب برای تیم ملی فوتبال افغانستان

گزارشگر:چهارشنبه 26 جوزا 1395 - ۲۵ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3فرصت جدید برای تیم ملی فوتبال افغانستان، شیران خراسان در ماه بعدی تیم ملی شش پله در جدول فیفا صعود می‌کند.
هر چند تیم ملی در ماه‌های گذشته مسابقه دوستانه برگزار نکرده است، اما فورمول جابه‌جایی تیم‌ها در رنکینگ فیفا، طوری است که مسابقات چهار سال اخیر در نظر گرفته می‌شود.
طوری‌که مسابقات سال اخیر، ۱۰۰ درصد ارزش دارد، مسابقات یک سال پیش ۷۵ در صد، مسابقات دو سال پیش ۵۰ درصد و مسابقات سه سال پیش تنها ۲۵ درصد.
این فورمول سبب می‌شود تا در بعضی ماه‌ها که یک تیم ملی هیچ مسابقه‌یی هم ندارد، امتیاز کسب کند.
طبق پیش‌بینی‌ها، تیم ملی افغانستان در رده‌بندی ماه آیندۀ فیفا با کسب ۲۰۶ امتیاز به رتبۀ ۱۵۰ جدول رده‌بندی فیفا صعود خواهد کرد. اما به دلیل این‌که تیم‌های لبنان و تاجیکستان نیز امتیاز کسب می‌کنند،
افغانستان هنوز نتوانسته خود را به سبد دوم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا برساند. در واقع، افغانستان بعد از لبنان که ۲۰۸ امتیاز دارد در سبد سوم قرار دارد. با این‌حال به نظر می‌رسد عضویت کویت تا زمان قرعه‌کشی مسابقات هم‌چنان در تعلیق باشد که به معنی این است که افغانستان به حیث تیم اول سبد سوم خواهد بود. روی همین محاسبه است که انجام دو مسابقۀ دوستانه در دو ماه آینده مقابل حریفان مناسب، افغانستان را بار دیگر به سبد دوم در قرعه‌کشی مقدماتی جام ملت‌های آسیا خواهد فرستاد.
حضور در سبد دوم به معنی این است که افغانستان با یک تیم قوی در گروه خود روبه‌رو خواهد شد و دو تیم دیگر نسبتا آسان‌تر خواهند بود.
با وجود موجی از انتقادها مبنی بر عدم تنظیم بازی تدارکاتی به روی فدراسیون فوتبال افغانستان، مربیان و کاپیتان تیم ملی نیز خواهان انجام مسابقه دوستانه هستند، فدراسیون فوتبال افغانستان نیز تا کنون نتوانسته بازی تدارکاتی را برای تیم ملی افغانستان تنظیم کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.