سخنگوی وزارت خارجه امریکا: بین افغانستان و پاکستان میانجی‌گری نمی‌کنیم

گزارشگر:شنبه 29 جوزا 1395 - ۲۸ جوزا ۱۳۹۵

نیروهای افغانستان و پاکستان هفته گذشته سه بار باهم درگیر شدند. در پایان هفته دو طرف به آتش بس موقت توافق کردند.
در حالی که شماری از نماینده‌‍گان مجلس افغانستان از سکوت امریکا در این قضیه انتقاد کرده‌اند و خواستار تجدیدنظر در پیمان امنیتی کابل- واشنگتن شده‌اند، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرده که در این درگیری‌های دخالت نمی‌کنیم.
mandegar-3اکونومیک تایمز نوشت: جان کربی طی اظهاراتی اعلام کرد که علیرغم ادامه حمایت امریکا از افغانستان اما برای حل این تنش، نقش کشور ثالث را ایفا نخواهیم کرد.
وی همچنین ضمن ابراز نگرانی از تنش بوجود آمده بین این دو کشور گفت که در مورد آسیب‌های احتمالی این تنش بر مذاکرات صلح طالبان- افغانستان نمی‌توانم چیزی بگویم.
کربی افزود: افغانستان و پاکستان خود به تنهایی صلاحیت حل مشکلات به وجود آمده در راستای پیشبرد مذاکرات صلح را دارند و در این راستا نقش پاکستان و حمایت اسلام آباد از این روند بسیار ضروری و مهم است.
وی از پاکستان و افغانستان خواستار خویشتنداری و تلاش برای حل صلح آمیز تنش‌ها و اختلاف‌های مربوط به مرز تورخم شد و گفت:ما از نزدیک تحولات و رویدادهای مرز تورخم را دنبال می‌کنیم و از دو طرف خواستار آرامش و حل صلح آمیز این مسئله هستیم.
درگیری‌های مرزی بین نیروهای افغانستان و پاکستان در مرز تورخم از یکشنبه شب (۲۳ جوزا ) آغاز شده است.
نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان پس از آن در مرز تورخم با یکدیگر درگیر شدند که نظامیان پاکستانی می خواستند تاسیساتی را در نزدیکی مرز ایجاد کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.