پولیس در خدمت طالبان/ پولیس مسوول استخبارات طالبان را برای تداوی به کابل انتقال می‌داد

گزارشگر:دوشنبه 31 جوزا 1395 - ۳۰ جوزا ۱۳۹۵

مسوول استخبارات طالبان در بغلان حین انتقال به کابل در یک رنجر پولیس از سوی امنیت ملی بازداشت شده است.
والی بغلان می‌گوید که نیروهای امنیت ملی، قاری ظاهر، مسوول استخبارات طالبان در بغلان را که با یک موتر پولیس قرار بود به کابل منتقل شود، در ولسوالی خنجان بازداشت کرده است.
عبدالستار بارز گفت که شماری زیادی از نیروهای امنیتی افغانستان توسط این فرمانده گروه طالبان کشته شده اند.
mandegar-3به گفته او، ظاهر در جنگ‌های شمال و شرق افغانستان نقش فعال داشته است.
والی بغلان می‌گوید که قاری ظاهر حوالی ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه در یک موتر رنجر شناسایی و بازداشت شد. او گفت که مقدار زیادی اسلحه و مهمات نیز با این رنجر حمل می‌شد.
آقای بارز گفت که امیدوار است با انجام تحقیقات از این فرمانده شورشی، شبکه‌های از «دشمنان مردم افغانستان» که به گفته او «به عنوان ستون پنجم» ذکر می‌شود، افشا شود.

محمد صفدر محسنی، رییس شورای ولایتی بغلان نیز می‎گوید که قاری ظاهر مسوول تمام جنایتی است که در ولایت بغلان در سال اخیر انجام شده‌است.
او گفت که این فرمانده گروه طالبان در منطقه سرخ کوتل ولایت بغلان در حمله هوایی زخمی شده بود.
آقای محسنی مدعی شد:» افراد و اشخاصی که در داخل نظام است و با تروریست و طالب همکار هستند، این افراد با موتر وزارت داخله که بر روی آن نوشته شده پولیس میدان وردک، می‌خواست که قاری ظاهر را به مرکز و بعد به جای نامعلوم منتقل کند که توسط امنیت ملی افغانستان بازداشت شد.»
او گفت که قاری ظاهر دیروز در ریاست امنیت ملی ولایت بغلان به خبرنگاران و مردم نشان داده شد.
آقای محسنی افزود که افرادی که این فرمانده شورشی را منتقل می‌کردند یونیفورم پولیس بر تن داشتند. او از دولت خواست که به این موضوع رسیده‌گی دقیق نماید.
برخی منابع گفته‌اند که محافظان خلیل اندرآبی فرمانده پولیس میدان وردک، مسوول استخبارات طالبان را به کابل منتقل می‌کرده است.
موتر رنجری‌که این مقام طالبان را حمل می‌کرد، مربوط فرماندهی پولیس میدان وردک می‌شود. برخی منابع گزارش داده‌اند که مسوول استخبارات طالبان نخست به خانه اندرآبی در بغلان برده شده و موها و ریشش کم گردیده و سپس راه کابل در پیش گرفته‌اند.
خلیل اندرآبی، از اعضای حزب اسلامی است و باشنده اصلی ولایت بغلان.

وزارت داخله افغانستان قبلاً اعلام کرده بودکه قاری ظاهر، مسوول نظامی گروه طالبان در ولایت بغلان توسط نیروهای پولیس این کشور بازداشت شده‌است.
در خبرنامه‌یی این وزارت آمده که آقای ظاهر فرد کلیدی این گروه بوده که چند روز قبل در عملیات نیروهای امنیتی افغانستان در منطقه «چشمه شیر» ولایت بغلان زخمی شده‌بود.

وزارت داخله افزوده که قاری ظاهر صبح دیروز هنگامی که می‌خواست با یک موتر جهت درمان به کابل منتقل شود، توسط نیروهای پولیس ملی در ولسوالی دوشی ولایت بغلان بازداشت شد.
وزارت داخله افغانستان همچنین افزود که قاری ظاهر در طراحی و سازماندهی «حملات تروریستی» در ولایت بغلان سهم فعال داشته است.
گروه طالبان تاکنون درباره این خبرها واکنش نشان نداده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.