توافق کابل – اسلام‌آباد برای حل و فصل سریع امور مرزی

گزارشگر:سه شنبه 1 سرطان 1395 - ۳۱ جوزا ۱۳۹۵

هیئت دولت افغانستان با سفر به اسلام‌آباد با در دیدار با مقامات پاکستانی در مورد حل و فصل سریع امور مرزی و مسائل موجود بین دو کشور به توافق رسیدند.
به گزارش اکسپرس نیوز، براساس بیانیه مشترک مقامات کابل – اسلام‌آباد، هیئت افغانستانی به رهبری حکمت خلیل کرزی در دیدار با مقامات mandegar-3اسلام‌آباد در مورد مشکلات موجود و امور مرزی دو کشور گفت‌وگو کرده است.
هیأت افغانستانی به دعوت سرتاج عزیز مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان به این کشور سفر کرده است.
مقامات کابل – اسلام‌آباد در این دیدار توافق کردند تا امور مرزی بین دو کشور هرچه زودتر حل شود.
بیانیه مشترک مقامات کابل – اسلام‌آباد می افزاید: مذاکرات مقامات کابل – اسلام‌آباد در فضای مناسب برگزار شد و دو طرف برای حل و فصل سریع تنش‌ها اعلام آمادگی کردند.
در این بیانیه آمده که مقامات دو کشور تاکید کردند که مدیریت مرزی برای تقویت روابط، مبارزه با تروریسم و برقراری صلح ناگزیر است.
نشست دوجانبه همچنین تاکید کرده است که برنامه مناسب برای مشاوره در مورد امور و مدیریت مرزی تشکیل شود.
مقامات کابل – اسلام‌آباد همچنین توافق کردند که مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان با وزیر امور خارجه افغانستان در حاشیه کنفرانس شانگهای در ازبکستان دیدار کنند.
در این دیدار نیز مدیریت مرزی مورد بحث قرار خواهد گرفت.
به نوشته اکسپرس نیوز، مقامات اسلام‌آباد در این نشست در مورد تیراندازی نیروهای امنیتی افغانستان با نظامیان پاکستانی نیز صحبت کردند.
سرتاج عزیز مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان چندی پیش با در نظر گرفتن افزایش تنش مرزی بین کابل – اسلام‌آباد در تماس تلفنی با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان تماس از او و وزیر امور خارجه این کشور برای دیدار از اسلام‌آباد دعوت به عمل آورد.
این در حالی است که دولت کابل اعزام مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه افغانستان به اسلام‌آباد را رد کرده است و هیأتی در سطح پایین به رهبری حکمت خلیل کرزی معاون وزیر امور خارجه این کشور را به پاکستان اعزام کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.