نمایندگان پیشین امریکا در افغانستان به اوباما: به قول خود متعهد بمانید

گزارشگر:دوشنبه 7 سرطان 1395 - ۰۶ سرطان ۱۳۹۵

سه نماینده پیشین امریکا در افغانستان از دولت اوباما خواسته‌اند تا در سال آینده میزان سربازان امریکایی در این کشور را کاهش ندهد.
به گزارش صدای امریکا، این در حالی است که کاخ سفید خاطرنشان کرده که به انجام این اقدام متعهد خواهدبود.
دان فلدمن، جیمز دوبینس و مارک گراسمن همگی فرستادگان ویژه امریکا در افغانستان و پاکستان در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ بوده‌اند و هم‌چنان از mandegar-3چهره‌های تاثیرگذار در محافل سیاست‌خارجی‌ امریکا هستند.
این سه تن به همراه ۱۰ دیپلمات پیشین ارشد و فرماندگان نظامی پیشین امریکایی که در افغانستان حضور داشته‌اند، نامه‌یی به باراک اوباما، رییس‌جمهوری امریکا نوشته و از وی خواسته‌اند تا طرح‌های خود برای کاهش سربازان امریکایی به نصف در افغانستان را کنار بگذارد.
در حال حاضر، ۹۸۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند، اما قرار است این میزان در سال ۲۰۱۷ به ۵۵۰۰ تن کاهش یابد.
فلدمن گفت: من فکر می‌کنم که این نشانه مهمی برای مردم و دولت افغانستان و شرکای بین‌المللی این کشور باشد که امریکا به قول خود برای حضور ۹۸۰۰ سرباز تا پایان دوره دولت حاکم متعهد بماند. این مسئله به جانشین اوباما در ماه جنوری این امکان را می‌دهد که «به سرعت تصمیم بگیرد.»
کاخ سفید هنوز در این خصوص که آیا اوباما قصد دارد نظرش را درباره خروج سربازان امریکایی تغییر دهد اظهارنظر نکرده است. اما گفته اوباما از پیشنهادهای فرماندهان امریکایی و مشاوران خود استقبال می‌کند.
گراسمن، معاون وزیر خارجه امریکا گفت به نظر افغان‌ها کاهش شمار سربازان امریکایی به معنای کم کردن حمایت از سوی واشنگتن است و این مسئله همین «پیام اشتباه» را به پاکستان و حتی منطقه‌ای بزرگ تر نیز می‌فرستد.
وی گفت: من فکر می‌کنم در تمامی این موارد (خاورمیانه، افغانستان و پاکستان) باقی ماندن سربازان به همان میزانی که هستند، بهترین روش است.
دوبینز، یک دیپلمات پیشین که در ایجاد دولت بعد از طالبان در افغانستان نقش کلیدی ایفا کرده، گفت: شمار فعلی نیروها در افغانستان حداقل برای ادامه حمایت، کمک و حفظ نیروهای امنیتی لازم است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.