گلایۀ اعضاى فدراسیون تکواندو از عدم همکارى کمیتۀ ملى المپیک

گزارشگر:چهار شنبه 9 سرطان 1395 - ۰۸ سرطان ۱۳۹۵

mandegar-3اعضاى فدراسیون تکواندوى افغانستان مدعی هستند که به دلیل عدم حمایت و مداخلات بى‌مورد فهیم هاشمى در امور این فدراسیون، تکواندوکاران افغانستان نتوانستند که در مسابقات المپیک ٢٠١۶ راه یابند.
مسابقات کسب سهمیۀ المپیک ٢٠١۶ در رشته تکواندو، در تاریخ ٢٨ حمل سال‌جاری در شهر مانیلای فلیپین برگزار شد که در آن سمیه غلامى، نیلا احمدی، روح الله نیکپا و محمود حیدرى شرکت داشتند.
نجیب الله سکندر، رییس فدراسیون تکواندوى کمیتۀ ملى المپیک افغانستان، به پژواک گفت: مداخلات بی‌جای فهیم هاشمی رییس پیشین کمیتۀ ملى المپیک در امور کارى ما، باعث ضعیف‌شدن روحیۀ تکواندوکاران شد و در نتیجه نتوانستند در مسابقات کسب سهمیۀ المپیک، خوب بدرخشند و در مسابقات المپیک ٢٠١۶ راه یابند.
به گفته او، قبل از حضور در مسابقات کسب سهمیه، باید ورزشکاران در مسابقات آماده‌گى شرکت می‌کردند، که چنین همکارى از سوى کمیتۀ ملى المپیک صورت نگرفت.
در عین حال، روح الله نیکپا یکی از تکواندوکاران افغانستان که راه نیافتنش در مسابقات المپیک ٢٠١۶ را یکى از بدترین خاطره‌هاى زنده‌گى‌اش خواند گفت: مشکلات که در کمیتۀ ملى المپیک وجود داشت، سبب شد که روحیه ما ضعیف باشد و در مسابقات کسب سهمیۀ المپیک خوب ندرخشیم.
اما محمود حنیف، معاون کمیتۀ ملى المپیک می‌گوید که همیشه کمیتۀ ملى المپیک تا حد توان توانسته امکانات و شرایط مطلوبی را براى تمام ورزشکاران رشته‌هاى مختلف ورزشى فراهم کند.
او افزود: در امور کارى این فدراسیون هیچ مداخله‌یی صورت نگرفته و بر عکس از آن‌ها همیشه حمایت شده،‌ اما حقیقت مشکل آن است که ورزشکاران دیگر کشورها از امکانات بالاتر برخوردار هستند، در فضاى آرام زنده‌گى مى‌کنند و روز به روز تجربه و دانش‌شان بیشتر می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.