حمله تند سرور دانش بر جنبش روشنایی

گزارشگر:دو شنبه 21 سرطان 1395 - ۲۰ سرطان ۱۳۹۵

دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌یی از عملکرد «جنبش روشنایی» انتقاد کرده و نوشته است که جنبش روشنایی به نفرت‌پراکنی، تعصبات نژادی و قومی دامن می‌زند.
در این اعلامیه که دیروز (۲۰ سرطان) منتشر شده، آمده است: «مثال برخی از کسانی‌ که به نام جنبش روشنایی ادعای رهبری و نمایندگی از داعیه mandegar-3عدالت‌خواهی مردم را دارند، زیر پوشش لفاظی‌های پوچ و شعارهای تهی از محتوا به طور دایم و سیستماتیک یا به نفرت‌پراکنی و تعصبات نژادی و قومی دامن می‌زنند.»
در اعلامیه‌یی که از سوی دفتر مطبوعاتی منتشر شده، نوشته شده است که برخی از اعضای جنبش روشنایی در برابر حکومت و دولت‌مردان به دور از اخلاق و و ادب و در مغایرت با قوانین کشور، دست به افترا می‌زنند.
در این اعلامیه افزوده شده است: «به دولت‌مردان و رجال سیاسی کشور، به‌دور از اخلاق و ادب و در مغایرت با تمام معیارهای قانونی و اخلاقی، افترا می‌بندند و اهانت و دشنام نثار می‌کنند و حکومت منتخب و مشروع مردم را حکومت نفاق ملی یا وحشت ملی خطاب می‌کنند.»
این اعلامیه در حالی منتشر شده است که اعضای جنبش روشنایی روز جمعه طی برنامه‌یی زیر عنوان «عید روشنایی» مخالفت خود را در مورد فیصله حکومت وحدت ملی درباره مسیر انتقال لین برق پروژه‌یی موسوم به توتاپ، اعلام کردند که تا تحقق خواسته‌های‌شان دست به تظاهرات «نامحدود» می‌زنند.
هم‌چنان تعدادی از افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی روز شنبه گذشته طی گردهمایی در محل برگزاری نشست وارسا در کشور پولند، در برابر سیاست‌های حکومت افغانستان که آنها را تبعیض‌آمیز می‌خوانند، با حمل پلاکارت‌هایی که بالای عکس‌های سران حکومت وحدت ملی خط سرخ کشیده‌ بودند، دست به تظاهرات اعتراضی زدند.
نشست وارسا با اشتراک سران کشورهای عضو پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) با محوریت کمک‌ها و تمدید ماموریت نظامی ناتو در افغانستان، روز جمعه برگزار شد.
در این نشست، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور نیز حضور داشتند.
پس از آن‌که به تاریخ ۱۱ ثور سال جاری، رییس‌جمهور غنی در یک آجندای غیررسمی فیصله کرد که مسیر لین پروژه توتاپ در عوض مسیر بامیان از مسیر سالنگ عبور کند، اعتراض گسترده‌یی در داخل و بیرون از کشور علیه این تصمیم رییس‌جمهور صورت گرفت و حرکت اعتراضی شهروندان به نام «جنبش روشنایی» به میان آمد.
در اوایل اعتراض‌ها سروردانش معاون رییس‌جمهور نیز در جمع معترضین بود.
پس از شدت اعتراض‌های حکومت وحدت ملی با تشکیل یک کمیسیون، فیصله کرد که مسیر لین برق پروژه‌ توتاپ از مسیر سالنگ عبور می‌کند ولی در عوض آن یک لین ۲۲۰ کیلوولت از دوشی به طرف بامیان کشیده می‌شود که تفاهم نامه اجرا لین برق ۲۲۰ کیلوولتی دوشی- بامیان به تاریخ ۳۰ جوزا سال جاری خورشیدی میان شرکت برشنا و بانک انکشاف آسیایی به امضا رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.