آغاز ماموریت پایان ‌یافته

گزارشگر:چهار شنبه 23 سرطان 1395 - ۲۲ سرطان ۱۳۹۵

رؤسای دولت وحدت ملی در دیدار با وزیر دفاع امریکا، از واشنگتن برای تفویض صلاحیت‌های جدید برای قوای حمایت قاطع در افغانستان در مبارزه با تروریزم تصمیم حفظ نیروهای نظامی ایالات متحده در افغانستان و نقش کلیدی ایالات متحده در تمویل و کمک به قوای مسلح افغانستان سپاس‌گذاری کردند.
mandegar-3وزیر دفاع امریکا دیروز به کابل آمد و با رهبران دولت و وزرای امنیتی دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس‌جمهور غنی در نشست مشترک خبری با وزیر دفاع امریکا در کابل گفت که پاکستان با یک تصمیم درست رو‌به‌‍رو است، امیدوار است که تصمیم درست بگیرد.
آقای غنی گفت که ما به پاکستان گفته‌ایم که دولت با دولت مناسبات نیک می‌خواهیم و میان صلح طلبان و جنگ طلبان باید تفکیک شود.
آقای غنی در این نشست در پاسخ خبرنگاران در باره روابط با پاکستان گفت که روابط ما با پاکستان خراب نشده، بلکه شفا‌ف‌تر شده است.
در همین حال، اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا گفت که برای پاکستان، همسایه تهدید نیست بلکه تروریست برای پاکستان یک تهدید است.
آقای کارتر در همین حال به تداوم حمایت نظامی امریکا از افغانستان اطمینان داد.
وی هم‌چنان با اشاره به توانایی‌های نیروهای امنیتی افغانستان گفت که در حال حاضر حدود ۳۲۰ هزار نیروی افغانستان با شجاعت تمام در برابر دشمنان می‌رزمند.
او گفت که نیروهای امریکایی و افغانستان به‌صورت مشترک در برابر تروریسم در افغانستان مبارزه می‌کنند.
آقای کارتر گفت که اکنون ماموریت پایان‌یافته ما دوباره شروع شده است.
وی از حکومت وحدت ملی خواست به اصلاحات خود ادامه دهد.
وزیر دفاع امریکا گفت که مردم و دولت امریکا تا هنگامی که نیاز باشد به حمایت و پشتیبانی شان از مردم و دولت افغانستان ادامه می‌دهند.
گفته شده است که اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا بر اهداف بالا بردن صلاحیت‌های فرماندهان ماموریت حمایت قاطع ناتو، تعهد کمک‌های مالی و تداوم حضور نظامی امریکا در افغانستان، سفر کرده است.
سفر آقای کارتر وزیر دفاع امریکا به افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که رییس‌جمهور اوباما در نشست وارسا در پولند، به تمدید ماموریت نظامی‌ ادامه کمک‌هایش در افغانستان تعهد کرد.
در این نشست هم‌چنان ناتو نیز تعهد سپرده است که تا سال ۲۰۲۰ به حمایت و کمک‌هایش به افغانستان ادامه می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.