دو تن در پنجصد فامیلی کشته شدند افزایش جرایم جنایی در کابل

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ شنبه 26 سرطان 1395 - ۲۵ سرطان ۱۳۹۵

مسوولین امنیتى شهر کابل میگویند که افراد مسلح ناشناس دیروز جمعه (۲۵ سرطان) در ساحه پنجصد فامیلی مربوط حوزه پانزدهم شهر کابل، دو تن را به ضرب گلوله کشته و دو تن دیگر را مجروح کرده‌اند.
فریدون عبیدی رییس تحقیقات جنایی فرماندهی پولیس کابل با تأیید این مطلب به روزنامۀ ماندگار می‌گوید که در ساحۀ پنجصد فامیلی مربوط حوزه mandegar-3پانزده‌هم شهر کابل دوتن به ضرب گلوله مجروح و دوتن دیگر کشته شده‌اند.
آقای عبیدی ریشه این قضیه را از اثر خشونت‌های خانواده‌گی و شخصی تلقی کرده افزود: یک تن در پیوند به این قضیه بازداشت شده است و بررسی‌های بیشتر در مورد جریان دارد.
این در حالی است که شب دوم عید نیز فردی به چهرۀ سه بانو در شهر کابل تیزاب پاشی کرده و پا به فرار گذاشت.
رییس تحقیقات جنایی کابل در رابطه به بازداشت افرادی که به چهرۀ سه بانو در شب دوم عید اسید پاشیده بودند، گفت: «در رابطه به قضیه سه بانویی که به چهرۀ‌شان اسیده پاشیده شده بود، افرادی بازداشت شده‌اند؛ اما به اساس در خواست خانواده‌های‌ مجروحین از افشای شهرت این افراد خود داری کرد.»
از سویی هم، برخی از شهروندان کابل در صفحات اجتماعی به‌خصوص فیسبوک از افزایش جرایم‌جنایی و بدامنی در شهر کابل ابراز نگرانی‌ کرده و مسوولان امنیتی را به غفلت وظیفه‌یی متهم می‌کنند.
آنان با انتقاد از نهادهای امنیتی به خصوص فرماندهی امنیه کابل می‌گویند که بدامنی در شهر کابل افزایش یافته است و نهادهای امنیتی توجهی به این مشکل ندارند.
طاهر رحیمی یکی از کابران فیسبوک نوشته است که تأمین امنیت شهروندان مسوولیت دولت است و مسوولان امنیتی باید تلاش جدی خود را به‌خاطر نهادینه سازی آن به خرچ دهند.
این کاربر فیسبوک افزوده است که در روز روشن دکان‌ها به سرقت بردشته می‌شود، افرادی ربوده می‌شوند و در قلب شهر چهره‌های مردم تیزاب پاشی شده و قتل صورت می‌گیرد، ولی هیچ فردی بازداشت نمی‌شود و هیچ مسوول جواب‌گو برای مردم نیست.
از سویی دیگر، علی اکبر قاسمی عضو کمیسیون دفاعی مجلس نماینده‌گان با نگرانی ازافزایش جرایم‌جنایی و بداامنی در شهر کابل می‌گوید: برخی از قضایای جنایی و سیاسی که صورت می‌گیرد، ریشه در خصومت‌های شخصی دارد.
آقای قاسمی با تایید از افزایش جرایم جنایی در کابل گفت: نهادهای امنیتی توجه جدی در پیگیری این قضیه‌ها باید داشته باشند و در تأمین امنیت شهروندان تلاش جدی کنند.
این عضو مجلس نماینده‌گان تصریح کرد: آن‌چه که از نهادهای امنیتی در تأمین امنیت شهروندان توقع می‌رفت، از طرف مسوولان امنیتی شهر کابل انجام نشده است و همه روزه بدامنی در شهر بیشتر می‌شود.
او با یاد آوری از چند قضیه پیهمی که در طول کمتر از یک ماه در شهر کابل اتفاق افتاده گفت: مردم از نهادهای امنیتی می‌خواهند که به این کابوس پایان داده در تأمین امنیت مردم بکوشند.
آقای قاسمی افزود: برخی از گروه‌های ترورریستی در ناامنی شهر کابل دست دارند و همه روزه در تلاش ناامن سازی این شهر اند، هرگاه نیروهای امنیتی مسوولانه برخورد نکنند و قضایا را به شکل جدی پیگیری نکنند، جایگاه حقوقی‌شان را در بین مردم از دست خواهند داد.
او گفت: افزایش بدامنی مردم را مجبور می‌سازد که برای خود دست به‌کار شده امنیت خود را تأمین کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.