شگرت: رویای حضور افغانستان در جام ملت‌های آسیا را دارم

گزارشگر:چهارشنبه 30 سرطان 1395 - ۲۹ سرطان ۱۳۹۵

mandegar-3سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان می‌گوید: هنوز رویای این را در سر دارم تا بتوانیم به همراه تیم ملی‌مان در بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ حضور داشته باشیم.
پیتر شگرت، سرمربی تیم ملی فوتبال افغاستان پس از سفر به امریکا و آلمان و زیر نظرگرفتن ۲ تورنمنت فوتبالی بین افغانستانی‌های مقیم این ۲ کشور، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس، در خصوص پیامدهای این ۲سفر و برنامه‌های آیندۀ تیم ملی فوتبال افغانستان صحبت کرد.
شگرت در خصوص سفر خود به امریکا و جشنوارۀ ورزشی افغانستانی‌های کلن، گفت: یکشنبه روز بسیار طولانی بود. از صبح زود تا ساعت ۱۰ شب در جشنوارۀ ورزشی افغانستانی‌های مقیم اروپا حضور داشتم.
او افزود: بازیکنان افغانستانی زیادی از سراسر اروپا و از کشورهای مهمی مثل نروژ، دانمارک، هالند و آلمان در این تورنمنت بازی کردند.
شگرت گفت: هم‌چنین افغانستانی‌های زیادی در فضای صلح‌آمیز و پُر از محبت در این جشنواره یک روزه حضور داشتند.
فضای دوستی بین افغانستانی‌ها بسیار عالی بود
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان اظهار داشت: خیلی خوش‌حال بودم کودکان افغانستانی بین ۵ تا ۹ سال را آن‌جا می‌دیدم که یا به تنهایی حضور یافته بودند و یا هم با خانوادۀ‌شان به جشنواره آمده بودند و برای خودشان فوتبال بازی می‌کردند.
او ادامه داد: من این صحنه را در تورنمنت هفتۀ قبل در ویرجینیای امریکا نیز دیدم و این فضای دوستی بین افغانستانی‌ها بسیار عالی بود.
شگرت گفت: یقیناَ مهم‌ترین و بهترین نکتۀ حضور در این تورنمنت، حضور بازیکنان جوان افغانستانی بود. به نظر من یک تعامل بسیار عالی بین مردم افغانستان وجود دارد.
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان افزود: نکتۀ جالب حضور و تلاش افرادی بود که بدون هیچ دست‌مزد یا مزایایی برای برپایی و مدیریت این تورنمنت فعالیت می‌کردند.
شگرت اظهار داشت: من می‌دانم برای راه‌اندازی چنین تورنمنتی چند ماه و چند هفته و چند روز باید کار صورت بگیرد و این برای من تلاش و کوشش افغانستانی‌ها نه تنها درعرصه فوتبال و ورزش، بلکه در تمام عرصه‌ها را نشان می‌دهد.
آقای شگرت گفت: «کنشکا طاهر»، «انوش دستگیر» و «مسیح سیغانی»، ملی‌پوشان افغانستانی آن‌جا حضور داشتند که طاهر و انوش نیز بازی کردند و مسیح فقط برای دیدن هم‌وطنانش آمده بود، و البته من!
به فکر برگزاری یک اردوی تمرینی هستیم
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در خصوص بازی با لبنان و برنامۀ آیندۀ تیم ملی خاطرنشان ساخت: به فکر برگزاری یک اردوی تمرینی قبل از بازی با لبنان هستم، چرا که در چند ماه اخیر یقیناَ بازیکنان و استعدادهای جوانی ظهور کردند که من باید توانایی‌های آنان را از نزدیک به‌طور فنی ببینم.
او بیان داشت: امیدوارم با انجام بازی دوستانه مقابل لبنان و آغاز کمپ تمرینی‌مان قبل از بازی با مالزی، بتوانیم با قدرت بیشتری در مرحله نهایی مقدماتی جام ملتهای آسیا ظاهر شویم.
آقای شگرت تصریح کرد: من هنوز رویای این را در سر داردم تا بتوانیم به همراه تیم ملی‌مان در بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ حضور داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان گفت: من به توانایی‌های بازیکنان افغانستانی باور دارم و همین تنها دلیل برای تلاش و زحمت‌های کنونی می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.