در عملیات قهر سیلاب در ننگرهار ۳۶ داعشی کشته شدند

گزارشگر:شنبه 9 اسد 1395 - ۰۸ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3مسؤولان محلی در ننگرهار از واردشدن ضربات سنگین به گروه داعش در این ولایت خبر می‌دهند.
عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار روز جمعه به رسانه‌ها گفت که در عملیات نظامی نیروهای امنیتی زیر نام قهر سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶ جنگجوی داعش در ولسوالی اچین این ولایت کشته شده اند.
به گفتۀ خوگیانی، در این عملیات که در ولسوالی‌های کوت و هسکه‌مینۀ ننگرهار نیز جریان دارد، افزون بر کشته‌شدن نیروهای داعش، جنگ‌افزار و مهمات هم به‌دست آمده است.
عملیات نظامی قهر سیلاب بنابر دستور رییس جمهور غنی در ولایت ننگرهار آغاز شده است. شیرین آغا، مسؤول رسانه‌یی‌ قول‌اردوی ۲۰۱ سیلاب روز گذشته در یک نشست خبری در جلال‌آباد گفت که مرحلۀ نخست این عملیات در ولسوالی‌های کوت، نازیان، اچین و هسکه‌مینه از هفتۀ پیش آغاز شده است که در نتیجۀ آن شماری از مراکز داعش در ولسوالی کوت، از جمله مرکز سوق‌واداره و دادگاه صحرایی این گروه نابود شد.
حسن مشرقی‌وال، مسؤول رسانه‌یی فرماندهی پولیس ننگرهار که در این نشست حضور داشت گفت، یکی از تفاوت‌ها میان عملیات قهر سیلاب و عملیات‌های دیگر این است که در مناطق پاکسازی‌شده از وجود داعش پولیس محلی جابجا خواهد شد.
سخنگوی والی ننگرهار نیز که از شرکت‌کننده‌گان این نشست بود، گفت، عملیات نظامی قهر سیلاب دو مرحله دارد؛ در مرحلۀ نخست، جنگجویان نابود می‌شوند و در مرحلۀ بعدی برای ثبات دایمی در منطقه زمینه‌سازی می‌شود.
به گفتۀ او، برای تأمین ثبات دایمی در هر ولسوالی یک شورای باصلاحیت پنج‌نفری ساخته می‌شود و این شوراها مسؤولیت دارند که جلو نفوذ مخالفان مسلح را در مناطق‌شان بگیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.