رییس شورای عالی صلح امروز به پاکستان می‌رود

- ۲۱ عقرب ۱۳۹۱

مقام‌‌های پاکستان و افغانستان از امروز دوشنبه به مدت سه روز با برگزاری نشستی در اسلام آباد، درباره فرآیند ادامه مذاکره با گروه طالبان گفت‌وگو می‌کنند.
صلاح‌الدین ربانی رییس شورای عالی صلح، امروز دوشنبه در راس هیات بلندپایه به پاکستان سفر کرده و درباره روند صلح و برقراری آشتی در افغانستان با مقام‌های اسلام آباد بحث و تبادل نظر می‌کند.
صلاح‌الدین ربانی تاکنون دو بار سفر نهایی و برنامه‌ریزی شده خود به پاکستان را به دلیل تنش بین دو کشور در زمینه حملات مرزی شبه نظامیان و اصرار دولت اسلام آباد برای تحویل سرکرده‌های کلیدی طالبان، لغو کرده است.
منابع خبری پاکستان نوشته‌اند: پس از چند ماه دیپلماسی سرد، دو کشور همسایه برای از سرگیری مذاکرات و احیای گفت‌وگوهای صلح مجدداً توافق کردند.
این اولین سفر صلاح‌الدین ربانی مقام ارشد و مذاکره‌کننده افغانستان پس از ترور برهان‌الدین ربانی رییس سابق شورای عالی صلح در سپتمبر سال گذشته به پاکستان است.
وزارت امور خارجه پاکستان در اعلامیه‌یی گفته است: هیات افغانستانی قرار است در این سفر با مقام‌های عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله چه‌گونگی تسریع در روند برقراری صلح و آشتی در افغانستان گفت‌وگو کند.
کابل آشکارا اسلام آباد را در کندی پیشبرد مباحث روند صلح و آشتی در افغانستان مقصر می‌داند و با توجه به گفته مقام‌های کابل، پاکستان به منظور دسترسی افغانستان به سرکرده‌های طالبان تلاشی را صورت نمی‌دهد.
مقام‌های اسلام آباد معتقدند که کابل تاکنون فهرست مطالبات و درخواست‌های خود را در این زمینه ارایه نداده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.