غنـــی: تروریست دین، قانون، نژاد و قومیت نمی‌شناسد/ ارتش پاکستان و»عملیات برای نابودی آخرین تروریست»

گزارشگر:چهارشنبه 20 اسد 1395 - ۱۹ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3رییس ‌جمهور غنی در پیام تسلیت به مردم پاکستان به‌خاطر حمله تروریستی روز دوشنبه به بیمارستانی در شهر کویته، اعلام کرد که بین تروریست‌ها نباید تفاوت قائل شد.
ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: محمد اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان حمله تروریستی روز گذشته به بیمارستان شهر کویته در ایالت بلوچستان پاکستان را محکوم کرده است.
وی اذعان داشت: حمله به مردم جنایت بزرگی است که در هیچ دین و قانونی قابل توجیه نیست.
اشرف‌غنی تصریح کرد: دولت افغانستان متعهد است تا برای جلوگیری از فعالیت‎های تروریست‌ها در سطح ملی و منطقه‌یی تلاش‌های جدی را انجام دهد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: دولت افغانستان بدون تفکیک تروریست‌ها به دو دسته خود و بد با همه آنها مبارزه می‌کند.
رییس‌جمهور افغانستان اظهار داشت: به دیگران نیز توصیه می‌کنم بدون تفاوت قائل شدن بین تروریست‌ها علیه آنها اقدام کنند، زیرا تروریست دین، قانون، نژاد و قومیت نمی‌شناسد.
عملیات ویژه ارتش پاکستان در ایالت بلوچستان
پس از این رویداد، رییس ستاد ارتش پاکستان از آغاز عملیات ویژه مشترک ارتش این کشور در سراسر ایالت بلوچستان این کشور خبر داد.
جنرال راحیل شریف رییس ستاد ارتش پاکستان پس از عیادت مجروحان حادثه خونین کویته در جلسه‌یی با حضور مقامات عالی نظامی و دولتی این کشور در ایالت بلوچستان اعلام کرد: ارتش پاکستان برای نابودی آخرین تروریست عملیات ویژه مشترک انجام می‌دهد.
رییس ستاد ارتش پاکستان به نهادهای امنیتی و حساس این کشور توصیه کرد که علاوه بر عملیات ویژه در ایالت بلوچستان، می‌توانند در هر جای کشور عملیات ویژه علیه تروریست‌ها انجام دهند.
وی افزود: تروریست‌ها پس از شکست در مناطق قبایلی در ایالت «خیبرپختونخوا» به سوی بلوچستان گریخته‌اند و مناطق مختلف را پناهگاهای امن خود ساخته‌اند.
حمله انتحاری و تیراندازی روز دوشنبه در بیمارستان دولتی شهر کویته دست کم ۷۲ کشته و بیش از ۱۱۲ زخمی را بر جا گذاشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.