دو دختر انتحاری در نورستان از پا درآمدند

- ۲۵ اسد ۱۳۹۵

مسؤولان امنیتی در ولسوالی وانت‌وایگل نورستان می‌گویند، در نتیجۀ درگیری نیروهای امنیتی با طالبان در این ولسوالی، ۴۰ تن از افراد این گروه کشته شده و حدود ۵۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند. همچنان نیروهای امنیتی دو دختر جوان انتحاری را نیز در این درگیری‌ها از پا درآوردند.
طالبان روز یک‌شنبه به این ولسوالی حمله کردند، اما این حمله با واکنش نیروهای امنیتی روبه‌رو شد.
در خبرنامه‌یی که از سوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب منتشر شده آمده است که نیروهای امنیتی با حملات زمینی و هوایی این تلفات را بر طالبان وارد کرده اند.
روز یک شنبه اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس نورستان به سلام‌وطندار گفته بود که در نتیجۀ درگیری‌ها ۳ تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شده و ۹ تن از آنان زخم برداشته اند.
دکتر احسان‌الله فضلی، رییس صحت ولایت کنر به سلام‌وطندار می‌گوید که ۲۹ زخمی به شفاخانه‌های این ولایت منتقل شده است، با این حال آقای فضلی از دادن معلومات بیشتر در این باره خودداری کرد.
اما طالبان با پخش خبرنامه‌یی می‌گویند که در نتیجۀ این درگیری‌ها ۱۱ پاسگاه امنیتی را در تصرف خود درآورده اند و به شمول ۳ رنجر پولیس، مقداری مهمات نیز به غنیمت گرفته اند. ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگوهای طالبان می‌گوید که در این زدوخوردها ۱۵ تن از نیروهای امنیتی کشته شده اند و از نیروهای خودشان صرفاً ۵ تن زخم برداشته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.