وزیر دفاع در کندز: جنرال مراد مسوول است سپاس‌گزاری والی کندز از کابل

گزارشگر:دوشنبه 1 سنبله 1395 - ۳۱ اسد ۱۳۹۵

وزیر دفاع کشور که در پی افزایش ناامنی‌ها و گسترش جنگ، دیروز به ولایت کندز سفر کرده است، گفت که رهبری جنگ در این ولایت را جنرال مرادعلی مراد، معاون لوی درستیز افغانستان به پیش می‌برد.
عبدالله حبیبی وزیر دفاع کشور که بعد از ظهر دیروز در یک نشست مشترک خبری با والی کندز صحبت می‌کرد، به مردم این ولایت اطمینان داد که نیروهای امنیتی کشور برای تامین امنیت این ولایت شب و روز در خدمت مردم می‌باشد.
آقای حبیبی گفت که برای مقابله با جنگ‌جویان طالب در این ولایت به جنرال مراد علی مراد، معاون لوی‌درستیز کشور، دستور داده شده است که قوای مسلح را در این ولایت ترتیب و تنظیم کند.
وی هم‌چنان گفت که ولسوالی خان‌آباد این ولایت، به‌طور کامل به تصرف نیروهای امنیتی قرار دارد.
ولسوالی خان‌آباد کندز صبح روز شنبه به دست جنگ‌جویان طالب سقوط کرد که برای بازپسگیری‌آن جنرال مراد با شماری از مقام‌های امنیتی به این ولایت رفتند.
با وجودی که وزیر دفاع از تصرف کامل ولسوالی خان‌‍آباد ولایت کندز خبر داد، اما جنگ در شماری از ولسوالی‌های این ولایت از جمله علی‌آباد، جریان دارد.
سال گذشته نیز به تاریخ ۶ میزان، شهر کندز به دست گروه طالبان سقوط کرده بود که برای بازپسگیری آن، جنرال مراد علی مراد به این ولایت رفت.
در چند روز اخیر حملات جنگ‌جویان طالب در شماری از ولایت‌های شمالی کشور افزایش یافته است.
اسدالله عمری والی ولایت کندز نیز در نشست خبری دیروز صحبت کرد و گفت که مردم و نیروهای امنیتی در این ولایت باهم همکاری دارند.
آقای عمری گفت کسانی هستند که مسوولانه و غیر مسوولانه از دولت مرکزی انتقاد می‌کنند به ولایت کندز توجه ندارد.
آقای عمری گفت که دولت مرکزی همواره با مردم این ولایت کمک کرده و رد هنگام مشکلات به زودترین فرصت به کمک مردم شتافته است.
آقای عمری در حالی از کمک‌های دولت مرکزی در ولایت کندز دفاع می‌کند که بارها یکی از عوامل سقوط‌های ولسوالی‌ها و مناطق تحت تصرف طالبان و افزایش تلفات نیروهای امنیتی، عدم توجه دولت مرکزی به جبهات جنگ خوانده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.