تیــم ملی کوهنوردی عازم ایران شد

گزارشگر:چهار شنبه 3 سنبله 1395 - ۰۲ سنبله ۱۳۹۵

mandegar-3تیم ملی کوهنوردی کشور جهت شرکت در مسابقات کوهنوردی و همایش یک روزۀ کوهنوردی عازم جمهوری اسلامی ایران شد.
تیم ۴ نفره کوهنوردی افغانستان به سرپرستی «صدیقه نورستانی» معاون فدراسیون کوهنوردی افغانستان صبح دیروز (سه‌شنبه) جهت شرکت در مسابقات کوهنوردی و همایش یک روزه کوهنوردی عازم جمهوری اسلامی ایران شد.
محمود حنیف، معاون کمیته ملی المپیک در نشستی خبری که به همین منظور برگزار شده بود، گفت: هدف از سفر کوهنوردان افغانستان به ایران، افزایش ظرفیت کوهنوردی و شرکت در مسابقات بین‌المللی است.
حنیف با بیان این‌که شرکت در این مسابقات برای کوهنوردان افغانستانی ارزش‌مند است، افزود: حضور در این مسابقات می‌تواند ذهنیت ورزشکاران افغانستانی را تقویت کند.
در همین‌حال، صدیقه نورستانی معاون فدراسیون کوهنوردی در این نشست گفت: فدراسیون ملی کوهنوردی افغانستان طی ۳ سال گذشته توانسته دستاورد‌های خوبی داشته باشد.
نورستانی افزود: سفر به ایران و صعود از دیوار‌های یخی می‌تواند فرصت خوبی برای ورزشکاران و کوهنوردان افغانستان باشد.
او با بیان این‌که در این مسابقات ۴۸ کشور جهان حضور دارند، تصریح کرد: این مسابقات در «اردبیل» ایران برگزار می‌شود.
معاون فدراسیون کوهنوردی افغانستان با بیان این‌که اعزام کوهنوردان افغانستانی به ایران می‌تواند گام موثری در حوزۀ استحکام دوستی ۲ کشور باشد، اظهار داشت: تاکنون نیز چندین کوهنورد ایرانی به افغانستان آمده و قله‌های مرتفع را فتح کرده‌اند.
سرپرست تیم کوهنوردی افغانستان با اشاره به این‌که این ورزش در افغانستان می‌تواند دستاورد‌های خوبی داشته باشد، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته دولت و کمیتۀ ملی المپیک توجه جدی به این ورزش نداشته است.
صدیقۀ نورستانی خاطرنشان ساخت: کوهنوردی جایگاه خوبی در افغانستان ندارد، درحالی‌که می‌تواند بودجۀ خوبی را نصیب دولت کند.
نورستانی در پایان سخنان خود بیان کرد: در این مسابقات ۴ کوهنورد شامل ۴ ورزشکار و یک مربی از افغانستان حضور خواهند داشت.
گفته می‌شود که مسابقات بین‌المللی کوهنوردی به همت «فدراسیون جهانی کوهنوردی» با شرکت ۴۸ کشور در استان اردبیل جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.