وزارت مهاجرین: اکثر مهاجرینی که برگشته‌اند مدرک اقامت پاکستان را داشته‌اند

گزارشگر:دوشنبه 8 سنبله 1395 - ۰۷ سنبله ۱۳۹۵

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان خبر داده است که اکثر خانواده‌هایی مهاجر که طی دو هفته گذشته از پاکستان برگشته‌اند، مدرک اقامت در این کشور را داشته‌اند.
در گزارشی که در وبسایت وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان به نقل از ریاست‌ مهاجرین ننگرهار به نشر رسیده، آمده است که در روزهای چهارشنبه و جمعه (۳ و ۵ سنبله) به تعداد ۱۱۵۸ خانواده از پاکستان به کشور برگشته‌اند که اکثر آن‌ها مدرک اقامت در این کشور را داشته‌اند.
در گزارش آمده است که در مجموع طی این دو روز به تعداد ۶۵۴۷ نفر از پاکستان به کشور برگشته‌اند.
بر اساس گزارش وزارت امور مهاجرین، روز چهارشنبه به تعداد ۵۴۷ خانواده که شامل ۳۰۸۲ خانواده می‌شود و نیز روز جمعه ۶۱۱ خانواده که شامل ۳۴۶۵ نفر می‌شوند، به کشور برگشته‌اند.
بر اساس این گزارش، از جمع‌ بازگشت کنندگان ۷۱۴ خانواده دارای مدرک قانونی اقامت در پاکستان بوده که هنگام برگشت از سوی اداره عالی مهاجرت سازمان ملل متحد کمک نیز دریافت کرده‌اند.
در گزارش آمده است که به تعداد ۱۳۵ خانواده‌‌ی عودت کننده که فاقد مدرک اقامت بوده‌اند، به سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شده‌اند تا کمک دریافت کنند.
برگشت مهاجران افغانستان از پاکستان پس از آن افزایش یافته است که تنش‌های سیاسی میان دو کشور اوج گرفته است.
در تازه‌ترین مورد، حکومت پاکستان دروازه‌ی مرزی میان افغانستان و پاکستان را که ساحه‌ای موسوم به چمن از مربوطات ولایت کندهار موقعیت دارد، مسدود ساخته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.