ظریف به ربانی: اعتقادی به تروریسم خوب و بد نداریم

گزارشگر:سه شنبه 9 سنبله 1395 - ۰۸ سنبله ۱۳۹۵

صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان دیروز در تهران با جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار کرد.
محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن ابراز خیرمقدم به همتای افغانستانی خود ابراز داشت: کشور افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت به سزا و ویژه‌یی برخوردار است و همانطور که بارها در ملاقات با تمامی مقامات افغانستانی اعلام کرده‌ام، پیشرفت، ثبات و امنیت شما را ما نیز پیشرفت، mandegar-3ثبات و امنیت خود می‌دانیم.
وی همچنین تأکید کرد البته موضوع امنیت برای هر دو کشور ما از اهمیت خاصی برخوردار است و لازم است طرفین همواره به رایزنی‌های مستمر خود در این خصوص ادامه دهند.
دکتر ظرفیف با تأکید بر گسترش پدیده شوم افراط‌گرایی و تروریزم در منطقه بر ضرورت مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت: ما اعتقادی به تروریزم خوب و بد نداریم و لازم است با تمام گروه‌های افراطی و تکفیری مقابله شود.
صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در این ملاقات گفت: این دیدارها بیانگر اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران برای دولت و ملت افغانستان دارد.
وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه از رهبران ایران در خصوص صدور مجوز تحصیل کودکان افغانی در جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.
وی همچنین بر اهمیت بندر چابهار برای توسعه افغانستان تاکید کرد و گفت: این بندر قادر خواهد بود نقش بسزایی در توسعه و آبادانی افغانستان ایفاء نماید.
همچنین طرفین در خصوص تشکیل کمیته آب، لزوم صدور پاسپورت الکترونیکی برای افغانستانی‌ها، تعرفه کمرگی، قانونمند کردن حضور مهاجران افغانستانی در ایران، تخفیف مجازات و تبادل زندانی‌ها، مبارزه با جعل اسناد کنسولی، موضوع ترانزیت و مشارکت و همکاری دو کشور در اجلاس های منطقه‌یی و بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.
همچنان وزیر خارجه کشور دیروز با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد.
علی شمخانی در این دیدار گفته است: رونق اقتصادی در مناطق مرزی و بهره‌مند شدن مردم محروم این مناطق موجب کاهش زمینه‌های حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی و تقویت ثبات و امنیت برای ایران و افغانستان خواهد شد.
پیشتر آقای ربانی با علی لاریجانی رییس مجلس ایران دیدار کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.