موسی رادمنش: ورود به سینما بدون آگاهی به پیکر سینما آسیب می‌رساند

- ۲۴ عقرب ۱۳۹۱

تفاهم‌نامه «انجمن سینماگران جوان»، بین اتحادیه جوانان افغانستان و اتحادیه سینماگران افغانستان، توسط محمدخان دانشجو رییس عمومی اتحادیه جوانان افغانستان و جوانشیر حیدری رییس اتحادیه سینماگران افغانستان به امضا رسید.
محمد موسی رادمنش رییس انجمن سینماگران جوان در محفل افتتاح این انجمن که در محیط اتحادیه جوانان افغانستان برگزاری شده بود گفت که ایجاد این انجمن یک نیاز اساسی است و به هدف رشد جوانان و آگاهی‌دهی به آنان در عرصه سینما صورت گرفته است.
آقای رادمنش که از سینماگران مجرب سینمای کشور است – با اظهار این نکته که « کسب علم، کمال هنراست» گفت که راهیان جوان که شیفته هنر سینما اند، با شتاب‌زده‌گی، نا پخته‌گی و عدم آگاهی از آموزه‌های سینمایی وارد عرصه سینما می‌شوند و این سبب می‌شود که آثار شان با معایب، کاستی‌ها نواقص و بالاخر ابتذال و دلسردی همراه شده و به پیکر سینما آسیب می‌رساند و آثار سینمایی ما را نزد  تماشاگرانش بی رنگ جلوه میدهد.
او گفت این انجمن در نظر دارد تا با توجه به اندیشه سالم پیشکسوتان سینما و آگاهان در این زمینه، گام‌های استواری را بردارد و جوانان شایق به سینما را هم از دختران و پسران جوان، و وارد عرصه آموزش و پرورش گرداند.
او گفت: این حرکت مناسب‌ترین زمینه شگوفایی استعدادهای جوانان پنداشته می‌شود و گام‌های استوار در جهت غنامندی هنر و فرهنگ سینما و ارتقای ظرفیت های مستعد در اقلیم سینمای افغانستان به‌شمار می‌آید.
در این اجتماع آقای فقیر نبی سینماگر شناخته شده و مطرح، ناصر عرب زاده آموزگار رشته سینما، داکتر ما لک فلمساز و آموزگار رشته روانی در زمینه پرداخت شخصیت‌های هنری، محمد خا دانشجو رییس عمومی اتحادیه جوانان افغانستان، روح‌اله بابه کرخیل مسوول شرکت تبلیغاتی و خدماتی خپلواک احمد زی، شیرشاه امرخیل مسوول لینز پرودکشن نیز حضور داشتند.
مجتبی پوپلزی مسوول امور فرهنگی اتحادیه جوانان افغانستان، اجندای محفل را مختصرا چنین بیان کرده گفت که طرزالعمل کاری انجمن، پلان آموزشی و تدویر کورس‌ها در موارد فن بازیگری، نویسنده گی فلمنامه، کارگردانی، تصویربرداری، ساختارهای کوتاه ایجاد یک استدیوی نمبر۳ کوچک، تدارک تهیه فلم مستند پیرامون موضوع ژورنالیزم دیروز و امروز است.
سخن‌رانان با دیدگاه متفاوت، ایجاد انجمن و فعالیت ثمربخش آنرا در قبال حمایت اتحادیه جوانان افغانستان و اتحادیه سینماگران افغانستان تجلی پرشکوه و بجا برای شگوفایی استعداد نسل جوان و راهیان جوان سینمای کشور و پربار گردیدن فرهنگ و هنر دانسته کوشش و پشت کار آقای رادمنش و همکارانش را ستودند.
آقای دانشجو رییس عمومی اتحادیه جوانان افغانستان سه اتاق را در مرکز این اتحادیه در اختیار انجمن سینماگران جوان قرار داد. درپایان آقای رادمنش با ابراز امتنان از شرکت کننده‌گان گفت:
انجمن سینماگران جوان به حمایت پیشتر هنر پروران جوانان نیازمند است و به تنهایی نمیشود کاری ازپیش برد. او گفت ما با جوانان کار می‌کنم تا در آینده شاهد فرآوردهای بهتر جوانان خود در عرصه هنر سینما باشیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.