۲۴ شهید و ۹۱ مجروح

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ سه شنبه 16 سنبله 1395 - ۱۵ سنبله ۱۳۹۵

سخنگوی وزارت صحت عامه به روزنامۀ ماندگار گفت که در دو انفجار پی در پی انتحاری که در نزدیک درب ورودی وزارت دفاع ۲۴ تن شهید و ۹۱ تن مجروح شده‌اند.
جنرال عبدالرازق خسروی، معاون لوای حمایه وزارت دفاع، سید زمان آمر حوزۀ دوم امنیتی پولیس کابل، مولانا صادق رییس امنیت شهری سه مقام بلند mandegar-3پایۀ امنیتی در میان کشته شده‌‍گان اند. همچان معاون فرمانده تولی حوزه دوم امنیتی نیز کشته شده است.
جنرال عبدالرازق خسروی معاون لوای حمایه وزارت دفاع فرزند حاجی عبدالمتین، از قریۀ دشت ریوت ولایت پنجشیر است. جنرال رازق از جمله فرماندهان و سنگرداران سابقه‌دار جهاد و مقاومت بوده است. محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع می‌گویدکه در پی دو انفجار در نزدیکی درب ورودی این وزارت شمار زیاد کشته و مجروح شده‌اند.
انفجارها زمانی به وقوع پیوسته که کارمندان وزارت دفاع ملی با نزدیک شدن به ساعت رخصتی در حال بیرون رفتن از وزارت بوده‌اند.
شاهدان عینی می‌گویند که این دو انفجار در فاصله زمانی بسیار کمی به وقوع پیوست.
به گفتۀ شاهدان عینی،ابتدا یک فرد انتحاری خود را در نزدیکی دروازه ورودی وزارت دفاع انفجار داد که چند زخمی و کشته بر جای گذاشت و زمانی که نیروهای امنیتی برای کمک به زخمی‌های رویداد به محل رسیدند؛ مهاجم دوم انتحاری که لباس ارتش ملی را بر تن داشت خودش را منفجر کرد. گفته می‌شود که شمار بیشتر شهدا و مجروحان این رویداد منسوبان وزارت دفاع ملی هستند. اتتحاری دوم لباس ارتش به تن داشت. طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.