والی بلخ در مراسم گرامی‌داشت از هفته شهید: مفسدبن کارد را به استخوان مردم رسانیده‌اند

گزارشگر:چهار شنبه 31 سنبله 1395 - ۳۰ سنبله ۱۳۹۵

از هفته شهید و سالروز شهادت استادبرهان‌الدین ربانی رییس‌جمهور پیشین کشور و شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور در ولایت بلخ گرامی‌داشت به عمل آمد.
در مراسمی که دیروز(سه شنبه ۲۹ سنبله) به همین مناسبت در شهر مزار شریف برگزار شده بود، مقامات ولایت بلخ با حمایت از ادامه گفت‌وگوی mandegar-3حکومت با حزب اسلامی، خواهان تأمین صلح در کشور شدند.

در این مراسم، عطا محمد نور والی بلخ گفت از هر آن تصمیم حمایت می‎کند که منجر به تامین صلح در افغانستان شود.
والی بلخ کارکرد شورای عالی صلح را به انتقاد گرفته و گفت که در طی ۱۵ سال گذشته این شورا موفق با تأمین صلح در کشور نشده و دست آوردهایش چشم‌گیر نبوده‎است.
آقای نور همچنان در راستای تامین صلح در کشور از گفت‌وگو‎های حکومت با حزب اسلامی اعلام حمایت نموده گفت که مواد مندرج در توافق نامه میان هر دو طرف باعث ایجاد هیچ مشکل نخواهد شد.
وی گفت: من توافق را خوانده‎ام، هیچ مشکلی که موانع ایجاد کند و مشکل ساز باشد را ندیدم، این توافق نامه را ماده به ماده خواندم و دریافتم که به خیر ملت افغانستان است و از همین سبب آن را حمایت می‎کنیم.
عطا محمد نور سرپرست بلخ می‎افزاید که افغانستان طی بیش از یک دهه شاهد دست‌آوردهای اقتصادی بوده، آزادی مطبوعات تامین شده، انکشاف در سکتورهای مختلف صورت گرفته؛ اما مردم به یگانه آرمان خود که تأمین امنیت و صلح در کشور است نرسیدند.
آقای نور از موجودیت فساد در ادارات دولتی حکومت در تمامی کشور ابراز نگرانی نموده گفت که در مرکز کشور کارد مفسیدن به استخوان مردم رسیده‎ است و جهت جلوگیری آن باید اقدامات جدی صورت گیرد.
سرپرست بلخ خارجی‎ها را به دست داشتن فساد در افغانستان متهم نموده گفت: همان متل مشهور است که کارد به استخوان مردم رسیده و مردم اذیت می‎شوند، این به این معنی نیست که تنها افغان‎ها فساد می‎کنند، خارجی‎ها هم در فساد دست دارند و کلان ترین فساد را خارجی‎ها انجام می‎دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.