حـاشیه‌هـای یـک نشست «به احتـرام سرود ملی ایران به پا خیـزید!»

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ دو شنبه 5 میزان 1395 - ۰۴ میزان ۱۳۹۵

دیروز یکشنبه (۱۴ میزان) برنامه میثاق شهروندی، در تالار سلام‌خانه ارگ ریاست جمهوری افتتاح شد. در این نشست به علاوه سایر مقامات دولتی، رییس جمهور اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی نیز اشتراک کرده بودند.
حاشیه‌های این نشست جذابیت خاصی داشت. رییس جمهور و رییس اجرایی که در صندلی‌های در پهلوی همدیگر نشسته بودند چندین مرتبه mandegar-3باهمدیگر نزدیک شده “گوشکانی” کرده و می‌خندیدند. این کار آنها پس از تنش‌های بالای دوماهه شان توجه حاضرین در تالار را به خود جلب کرد. اکلیل حکیمی وزیر مالیه که در نزدیکی آقای غنی و عبدالله نشسته بود، گه گاهی شریک خنده‌های این دو رهبر می‌شد.
آقای عبدالله و غنی پیش از این برای چند ماه با همدیگر دیدار نداشتند که این مسأله باعث انتقاد تند آقای عبدالله از غنی شد. به اساس گفته‌های مسوولان پس از آن عبدالله و غنی پنج مرتبه با همدیگر دیدار داشته‌اند.
داکتر عبدالله که در این برنامه‌ سخنرانی می‌کرد نیز حرف‌های جالب داشت. رییس اجرایی با یک خنده نسبتاً طویل در جریان سخنرانی خود گفت که افرادی در این روزها زمزمه می‌کنند که عمر حکومت وحدت ملی به پایان رسیده، نه قصه پایان عمر حکومت وحدت ملی نیست.او در حالی که آهسته به خنده خود ادامه می‌داد گفت: این حکومت به اساس رای مردم آمده و تا پنج سال ادامه دارد.
آقای عبدالله گفت که تشکیل حکومت وحدت ملی در رأس رییس جمهور و او نیز در جایگاهش توانسته تا هنوز موفقیت‌های داشته باشند. اما خنده‌ها و گوشکانی‌های او با رییس جمهور تازه‌گی داشت.
هم‌چنان، آقای غنی که با حرکات دست و گردن صحبت می‌کرد؛ گفت کرد او و داکتر عبدالله هردو به اساس رای مردم آمده و مسوولان حکومت وحدت ملی می‌باشند. در حالی که پیش از این آقای غنی خود را خادم ملت و رییس منتخب می‌خواند، این اعتراف نشان می‌دهد که انتخابات ریاست جمهوری گذشته مشکل داشته و حکومت وحدت ملی به اساس توافق هردو طرف تشکیل شده است.
آقای غنی در این برنامه بیان داشت: زمانی‌که پیاز را خورد می‌کنید، چشمان‌تان از شدت سوزش اشک می‌ریزد؛ اما زمانیکه قورمه پخته ‌شد و آن را نوش جان کردید، لذت و مزه قورمه باعث می‌شود که سوزش چشمان تان را فراموش کنید.
رییس حکومت وحدت ملی هم‌چنان تأکید کرد که سمهم بانوان در برنامه میثاق شهروندی ۵۰=۵۰ است.
از گوشکانی‌های و مزمز‌های آقای عبدالله و غنی که بگذریم به شگردهای آقای مرتضوی می‌رسیم.
شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری که برنامه میثاق شهروندی را گرداننده‌گی می‌کرد، در افتتاح این برنامه و هنگامی که سرود ملی کشور باید پخش می‌شد بود، گفت که حالا به احترام سرود ملی کشور ایران به پا بر می‌خیزیم!
آقای مرتضوی که یک فرد با تجریه در عرصۀ روزنامه نگاری است، در این برنامه یک مرتبه از قصر سلام‌خانه به ایران رفت.
این در حالی است که بیشتر اوقات برنامه‌هایی که در قصر سلام‌خانه دایر می‌گردد افراد و بانوان با کودکان به این مکان آورده می‌شوند تا صندلی‌ها را پر کنند و کودکان‌شان در جریان سخنرانی‌ها‌ سر و صداایجاد می‌کنند که باعث اخلال برنامه‌ می‌شود.
این موضوع در برنامۀ گرامی‌داشت از هفتۀ شهید که در سلام‌خانه ارگ ریاست جمهوری برگزار شده‌بود به چشم می‌خورد.
در این برنامه‌ها علاوه به مسوولان حکومتی افراد با لباس‌های غیر منظم و غیر رسمی برای پر کردن صندلی‌های قصر سلام‌خانه به این مکان آورده می‌شوند که حتا تفاوت بین سلام‌خانه و یک مهمان‌خانه روستایی نمی‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.