نیروهای امنیتی در پکتیکا تعدای از فرماندهان القاعده را کشتند

گزارشگر:سه شنبه 6 میزان 1395 - ۰۵ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید که در یک حمله نیروهای ویژه ارتش ملی افغانستان در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا در جنوب شرق افغانستان، ۹ عضو شورشیان مخالف دولت افغانستان کشته شده‌اند که دو فرمانده شبکه القاعده نیز درمیان آنان است.
آقای رادمنش درباره گزارش رسانه‌های خارجی و پاکستانی درباره کشته شدن اعظم خان طارق، از فرمانده‌هان ارشد تحریک طالبان پاکستانی به بی بی سی، گفت که دولت افغانستان درباره این فرد تحقیق می‌کند و ممکن است که او نیز در میان کشته شدگان باشد.
معاون سخنگوی وزارت دفاع به فرهاد محمدی، خبرنگار بی‌بی‌سی، گفته که دو فرمانده شبکه القاعده که در این عملیات کشته شده‌اند حیدر و یاسر نام دارند.
جزئیات دقیقی در مورد این عملیات نیروهای ویژه امنیتی که درمنطقه لمنه ولسوالی برمل پکتیکا در نزدیکی منطقه وزیرستان پاکستان انجام شده، در دست نیست.
این حمله به گفته منابع محلی یکشنبه شب (۴ میزان/ مهر) انجام شده‌است.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده که اعظم طارق به همراه چند نفر از نیروهایش کشته شده‌ است.
گفته می‌شود اعظم خان، سخنگوی پیشین تحریک طالبان پاکستان و فرد چهارم این گروه بوده که رابطه نزدیکی با حکیم‌الله محسود رهبر این گروه داشته‌ است.
دولت پاکستان برای کشتن این عضو تحریک طالبان بیش از ۱۹۰ هزار دلار آمریکایی جایزه تعیین کرده بود.
حکیم‌الله محسود سال ۲۰۱۳ در حمله پهپادهای آمریکایی در پاکستان کشته شد.
به دنبال این تحول، تعدادی از اعضای طالبان پاکستان از جمله اعظم خان و خان سعید (سجنا) از این گروه جدا شدند و رهبری جدید گروه را متهم به “دوری از آرمانهای گروه کردند.”

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.