در مشهدمسابقات فوتبال جام همبستگی مهاجرین یادواره شهدای افغانستان آغاز شد

گزارشگر:یک شنبه 11 میزان 1395 - ۱۰ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3مسابقات فوتبال جام همبسته‌گی یادوارۀ شهدای افغانستان با برگزاری یک بازی میان تیم‌های «باختر» و «آزادی» در ورزشگاه «محمد تقی جعفریان» در شهر مشهد کشور ایران آغاز شد.
این دوره از بازی با شرکت ۲۴ تیم در ۶ گروه برگزار می‌شود و بعد از مرحلۀ اول، بازی‌ها به صورت تک‌حذفی ادامه پیدا خواهد کرد.
طاهر محمدی، سرپرست شورای ورزشی فوتبال و فوتسال مهاجرین خراسان رضوی، جزئیات بیشتری دربارۀ این دوره از بازی‌ها را تشریح کرد.
او در مورد تیم‌های شرکت کننده در این بازی‌ها گفت: امسال مسابقات فوتبال جام همبسته‌گی مهاجرین با شرکت ۲۴ تیم و در ۶ گروه برگزار می‌شود که بعد از مرحلۀ اول مسابقات حذفی خواهد بود.
او در مورد داوری این دوره از مسابقات افزود: بازی با نظارت فدراسیون جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و داوران ایرانی و مهاجرین این دوره از بازی را قضاوت خواهند کرد.
محمدی در مورد حمایت کننده‌گان مالی مسابقات فوتبال جام همبسته‌گی اظهار داشت: ما حمایت کنندۀ مالی خاصی نداریم و جامعۀ فوتبال مهاجرین مظلوم واقع شده و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.
او ادامه داد: ما برای برگزاری این دوره از بازی‌ها از هر تیم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردیم که حتا همین مبلغ کفاف نمی‌دهد، چرا که هزینۀ مسابقات بسیار بالا است.
سرپرست شورای ورزشی فوتبال و فوتسال مهاجرین ضمن قدردانی از «شورای فرهنگی افغانستانی‌های مقیم ایران» که سال گذشته در جوایز فینال مسابقات ورزشکاران را حمایت کردن، افزود: امیدوارم که امسال هم ما حمایت کنندۀ مالی پیدا کنیم تا بتوانیم فینال بازی را به نحو احسن برگزار کنیم.
او در مورد مدت زمان این دوره از بازی‌ها یادآور شد: طبق زمان‌بندی ما، این بازی‌ها ۳ ماه طول می‌کشد و اگر مشکل خاصی به‌وجود نیاید، طبق همان جدول زمان‌بندی بازی‌ها ادامه پیدا خواهند کرد.
محمدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر از ورزشکاران و فوتبالیست‌های مهاجرین حمایت صورت بگیرد، بهترین استعدادها را در این زمینه دارند و می‌توانند کمک خوبی برای تیم ملی کشور خود باشند، چون کسی این ورزشکاران را تشویق نمی‌کند، در یکی دو سال گذشته بسیاری از این جوانان به کشورهای اروپایی مهاجرت کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.