امریکایی‌ها میل دارند جنگ افغانستان را فراموش کنند

گزارشگر:سه شنبه 20 میزان 1395 - ۱۹ میزان ۱۳۹۵

در دومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا نیز حرفی از جنگ افغانستان زده نشد و همه اینها نشان از این دارد که امریکایی‌ها تمایل دارند این جنگ را فراموش کنند.
یک‌شنبه‌شب در دومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا هیچ حرفی از جنگ در افغانستان زده نشد و تنها هیلاری کلینتون از حمله امریکا به این mandegar-3کشور دفاع کرد.
میلیتاری تایمز نوشت: همه این نشان از این دارد که امریکایی تمایلی به حرف زدن در مورد جنگ افغانستان ندارند و تلاش می‌کنند آنرا فراموش کنند.
۱۵ سال از جنگ امریکا علیه افغانستان می‌گذرد و بعد از وعده‌های بسیار برای پایان این جنگ، درگیری‌ها در این کشور تشدید شده و یک کشور امن و باثبات به آرزو برای افغانستان تبدیل شده است.
در حالی که انتظار می‌رفت در مورد جنگ افغانستان در دومین مناظره ریاست‌جمهوری صحبت شود و در مورد آن، کاندیدا‌ها نظرات‌شان و سیاست‌شان را اعلام کنند، اما هیچ حرفی از این جنگ زده نشد و تنها هیلاری به دفاع از حمله به افغانستان اکتفا کرد و همگی اینها نشان از آن دارد که هم دولتمردان و هم مردم عادی دوست ندارند در مورد افغانستان حرف بزنند.
دلیل اصلی اینکه هر دو کاندیدا و مردم امریکا ترجیح می‌دهند در این مورد سکوت کنند این است که امریکایی‌ها نمی‌خواهند قبول کنند که بعد از هزینه‌های بسیار در افغانستان شکست خورده‌اند و آنرا تحقیری برای امریکا بعد از شکست در ویتنام عنوان می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.