بنیاد کمک به نیروهای امنیتی ایجاد شد

گزارشگر:شنبه 24 میزان 1395 - ۲۳ میزان ۱۳۹۵

بنیاد کمک به سربازان معلول شده در جنگ و خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی موسوم به «مساعدت به قهرمانان افغان» روز پنجشنبه آغاز به کار کرد.
رحمت‌الله نبیل رییس بنیاد مساعدت برای قهرمانان افغان در مراسم افتتاحیه این بنیاد که در کابل برگزار شده بود، گفت: «نگذاریم معلول و مجروحی که mandegar-3یک عضو بدن خود را به‌خاطر مردم و وطن از دست داده، گدایی کند یا از حسرت و ناامیدی در کنج خانه زجر بکشد.»
او گفت که این بنیاد، در راستای فراهم کردن خدمات حقوقی، مشاوره روانی به خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی و کمک آموزشی به فرزندان آنان فعالیت خواهد کرد.
آقای نبیل با اشاره به ضرورت مساعدت به نیروهای امنیتی و خانواده‌های قربانیان این نیروها، تاکید کرد که این بنیاد کدام هدف سیاسی و نظامی ندارد و تمام برنامه‌هایش شفاف می‌باشد.
دفتر بنیاد مساعدت به قهرمانان افغان، قبل از این که شروع به فعالیت کند در تاریخ ۱۶ ماه سنبله در شهر نو کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در این رویداد، شماری از نگهبانان آن زخمی شدند.
افزایش جنگ و انتقاد از بی‌توجهی حکومت
بنیاد مساعدت برای قهرمانان افغان در حالی آغاز به فعالیت کرده که با افزایش حملات شورشیان در افغانستان، نیروهای امنیتی نسبت به دیگر سال‌ها بیشتر در جنگ با این شورشیان هستند.
در این مراسم، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی و رییس این بنیاد، از بی‌توجهی حکومت در راستای رسیدگی به مشکلات نیروهای امنیتی انتقاد کرد.
او هم‌‌زمان حمایت از نیروهای امنیتی کشور را تنها راه رسیدن به صلح خواند و گفت این نیروها، نیازمند حمایت همه‌جانبه ملی و بین‌المللی هستند.
امرالله صالح، رییس سابق امنیت ملی نیز در این مراسم گفت که همسویی و هم‌دلی میان نیروهای امنیتی و دولت وجود ندارد.
به گفته او، رییس جمهور غنی راه حل پایان جنگ در افغانستان را در به آغوش گرفتن دشمن می‌داند که این سیاست تردید آفرین، مورال شکن و متناقض است.
شیر محمد کریمی، رییس پیشین ستاد مشترک ارتش نیز به افزایش تلفات نیروهای امنیتی اشاره کرد و علت اصلی آن را، ضعف در رهبری نهادهای امنیتی عنوان کرد.
او تاکید کرد که حکومت وحدت ملی، باید اقدامات جدی را روی دست بگیرد که منجر به کاهش تلفات این نیروها شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.