افغانستان و یک میلیون بیجاشده داخلی در سال ۹۵

گزارشگر:یک شنبه 25 میزان 1395 - ۲۴ میزان ۱۳۹۵

اداره هلال احمر افغانی می‌گوید که در سال جاری حدود یک میلیون نفر در اثر جنگ و منازعات بیجا شده‌اند که نیازمند کمک می‌باشند.
اداره هلال احمر افغانی روز شنبه (۲۴میزان) از هفته مخصوص “سره میاشت” که هدف از آن جمع‌آوری اعانه برای متضررین حوادث طبیعی و غیرطبیعی mandegar-3و تداوی بیماران سوراخ قلب می‌باشد، گرامی داشت به عمل آورد.
این اداره همه ساله از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ ماه میزان که مدت یک هفته می‌شود، تجلیل می‎کند و از سرمایه‌داران و مردم خیرخواه کشور خواستار کمک به متضررین در کشور می‌شوند.
عبدالرحمان کلانتری رییس حوادث هلال احمرافغانی در صحبت به خبرنگاران گفت:” اداره هلال احمر افغانی از اول سال جاری تاکنون به ۳۰ هزار خانواده که حدود هفت نفر در آن زنده‌گی می‌کنند کمک کرده است”.
آقای کلانتری افزود که در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در سرتاسر کشور چه در اثرجنگ‌ها و چه آن عده از مهاجران که دوباره به کشور عودت کردند بیجا شده‌اند.
وی از تمام نهادهای خیریه و سرمایه داران کشور خواست که برای متضررین کمک کنند.
آقای کلانتری تاکید کرد که کمک‌های اداره هلال احمرافغانی برای بیجاشده‌گان بسنده نیست.
به گفته رییس حوادث اداره هلال احمرافغانی، این اداره درحال حاضر به بیجاشده‌گان ولایت‌های ارزگان، هلمند و قندوز مواد اولیه که از نیاز ضروری آنها به شمار می‌رود کمک رسانی می‌کند.
وی افزود که این کمک‌ها شامل بسته‌های مواد خوراکی، خیمه و مواد بهداشتی می‌شود.
محمد نعیم دیندار، سکرترجنرال هلال احمرافغانی نیز گزارش از کار کرد شش ماه اول سال جاری این اداره را ارایه کرد.
وی گفت:” خدمات صحی برای ۴۰هزار و۴۰نفر مریض در بخش های مختلف صورت گرفته و ۵۷۸طفل مصاب به سوراخ قلب بودند تداوی شده است”.
آقای دیندار تاکید کرد بیجا شده‌گان داخلی امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.
میرویس اکرام، سرپرست اداره هلال احمرافغانی از مردم خواست که در هفته مخصوص سره میاشت با سهم‌گیری و پرداخت اعانه از آسیب دیدگان حوادث، بیجاشده‌گان داخلی، مهاجرین عودت‌کننده حمایت کنند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که به تازه‌گی کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان با اشاره به بازگشت چشم‌گیر پناهجویان افغان به کشورشان از وقوع بحران انسانی در افغانستان هشدار داده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.