مسوولان زون غرب: در جنگ فراه ۱۳۶ طالب کشته و ۸۱ تن زخمی شدند

گزارشگر:چهارشنبه 28 میزان 1395 - ۲۷ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3مقام‌های امنیتی در غرب کشور می‌گویند که در حمله‌های نیروهای امنیتی بر مواضع طالبان در ولایت فراه، ۱۳۶ تن از افراد این گروه کشته و ۸۱ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.
محی‌الدین غوری، فرمانده قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب کشور روز سه‌شنبه در نشست خبری‌یی ‌با جمعی از مقام‌های محلی فراه گفت، این شمار از طالبان شب گذشته در اثر حمله‌های هوایی، توپ‌خانه‌یی و زمینی نیروهای امنیتی در روستاهای برنگتوت، شور‌آباد، گنهکان، رج و نوبهار شهر فراه و ولسوالی بکواه کشته و زخمی شده‌اند.
به گفتۀ آقای غوری، از مجموع شمار تلفات طالبان ۶۵ تن در روستاهای حومۀ شهر و ۷۱ تن دیگر در اثر حمله‌های هوایی در ولسوالی بکواه کشته شده‌اند.
فرمانده قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر می‌گوید که در نتیجۀ عملیات نظامی نیروهای امنیتی، روستاهای برنگتوت و شورآباد در حومۀ شهر فراه کاملاً از وجود طالبان پاک‌سازی شده است و پیشروی نیروهای امنیتی در روستاهای دیگر ادامه دارد.
آقای غوری می‌افزاید که در این عملیات نظامی ۵ کارخانۀ بزرگ تولید مواد مخدر و چند عراده موتر طالبان نیز در ولسوالی بکواه تخریب شده‌است. او می‌گوید که در این عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان آسیبی نرسیده‌است.
گروه طالبان هنوز در این مورد ابراز نظری نکرده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.