سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان: اسناد و شواهد دخالت استخبارات منطقه را به سازمان ملل می‌سپاریم

گزارشگر:شنبه 1 عقرب 1395 - ۳۰ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3شورای امنیت ملی می‌گوید که حکومت افغانستان تمام مدارک و شواهدی که نشان‌دهنده حمایت استخبارات کشورهای منطقه از جنگ جاری کشور است را به سازمان ملل متحد می‌سپارد.
تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی به خبرگزاری جمهور گفت: از سازمان ملل متحد خواسته‌ایم تمام تدابیری که منتج به قطع همکاری استخبارات کشورهای منطقه از تمویل ترویزم و جنگ جاری در کشور می‌گردد، بررسی کرده و در مورد آن تصمیم بگیرد.
آقای غورزنگ دلیل افزایش حملات اخیر گروه طالبان بر نقاط مختلف کشور را فرا رسیدن فصل زمستان و زیر سوال بردن حاکمیت دولت بر قلمرو افغانستان عنوان می‌کند اما تاکید کرد که گروه طالبان هرگز به اهداف خود نخواهد رسید.
از سویی هم، شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز از ادامه جنگ جاری کشور نگران اند اما می‌گویند که طالبان هرگز موفق به سقوط ولایات افغانستان نخواهند شد.
اسدالله سعادتی عضو مجلس نمایندگان افزود: با آن که ادامه جنگ نگران کننده است اما طالبان از قوتی برخودار نیست که بتوانند برخی از ولایات افغانستان را تحت تسلط خود در آورند.
وی علاوه کرد که در این شرایط، بستگی به حکومت افغانستان دارد که در برابر طالبان چگونه برخورد می‌کند و فکر می‌کنم که حکومت با به دست آوردن حمایت سیاسی جامعه جهانی پس از نشست بروکسل، قادر خواهد بود تا وضعیت را در جبهات جنگ، تغییر دهد.
گروه طالبان در دو سال ماموریت سران حکومت وحدت ملی توانستند یکبار دیگر کنترول ولایت کندز را مدت کوتاهی بدست گیرند و همین اکنون نبرد سنگین میان نیروهای امنیتی و مخالفین مسلح دولت در چندین ولایت از جمله هلمند، ارزگان، فراه و قندوز جریان دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.