وزارت خارجه افغانستان: پاکستان تحریم طالبان را لحاظ کند

گزارشگر:یک شنبه 2 عقرب 1395 - ۰۱ عقرب ۱۳۹۵

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان با اشاره به اخبار منتشر شده درباره سفر هیأت طالبان به اسلام‌آباد گفت که اگر سفر این هیأت درباره صلح با دولت کابل است بنابراین پاکستان توضیح دهد.
شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امورخارجه افغانستان در واکنش به اخبار منتشر شده از سفر هیأت سه نفره طالبان به پاکستان گفت که کشورها mandegar-3باید به قوانین بین‌المللی برای افراد تحریم شده توسط سازمان ملل احترام بگذارند.
وی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: افرادی که از سوی سازمان ملل تحریم شده‌اند شامل مقرارتی مانند ممنوعیت سفر می‌شوند بنابراین درصورتی که سفر آن‌ها در مورد صلح باشد، در این خصوص توضیحاتی باید ارایه شود.
مستغنی تأکید کرد که اگر سفر اعضای طالبان به اسلام آباد در مورد روند صلح افغانستان است باید پاکستان توضیح دهد.
سازمان ملل متحد علیه گروه طالبان پس از حمله یازدهم سپتمبر سال ۲۰۰۱ تحریم‌هایی وضع کرده است که براساس آن رهبران این گروه حق سفر رسمی از یک کشور به کشور دیگر را ندارند.
روزنامه انگلیسی گاردین که هفته گذشته از مذاکره پنهانی طالبان و دولت افغانستان خبر داده بود، بار دیگر مدعی شد که هیأتی سه نفره از دفتر قطر به پاکستان سفر کرده است.
این ادعا درحالی مطرح شد که هفته گذشته این روزنامه از مذاکرات پنهانی طالبان و دولت کابل خبر داده بود اما در بیانیه منتشر شده توسط طالبان، این خبر تکذیب شد.
روزنامه انگلیسی به نقل از مقامات ارشد طالبان نوشت که هیأتی از این گروه از قطر با هدف مذاکره با مقامات پاکستانی در مورد صلح با افغانستان به اسلام‌آباد سفر کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.