۳۶ حافظ قرآن از مدرسه تعلیم‌القرآن فارغ شدند

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ سه شنبه 4 عقرب 1395 - ۰۳ عقرب ۱۳۹۵

سی و شش تن از حافظان قران کریم از مدرسه تعلیم‌القران سند فراغت به دست آوردند.
در محفلی که به همین مناسبت دیروز ( دوشنبه ۳ عقرب) در کابل برگزار شده بود، مسوولان مدرسه تعلیم‌االقرآن گفته‌اند که با فراغت ششمین دور حافظان از این مدرسه مجموع فارغان آن به۹۱ تن رسیده است.
mandegar-3به گفت آنان، در دور اول ۱۲ تن، دور دوم ۳۴ تن، دور سوم، ۲۹ تن و دور چهارم ۳۶ تن از حافظان قرآن از این مدرسه اسناد فراغت بدست آوردند. دو دور دیگر آن پیش از این اسناد فراغت گرفته بودند.
در این محفل که شماری از عالمان دین اشتراک کرده بودند، در رابطه به جایگاه قران کریم در جامعه بحث کردند.
آنان بابیان این‌که حافظان قرآن می‌توانند، به روشنگری جامعه مفید تمام شوند، تأکید کردند که این حافظان در آگاهی‌دهی و بلندبردن سطح فهم در شناسایی دین تلاش جدی کنند.
آنان با انتقاد از دولت می‌گویند که از علما به عنوان یک سمبول استفاده می‌شود.
اما، مولوی سیف الرحمان حبیبی رییس انسجام مدارس و دارالحفظاها وزارت ارشاد حج و اوقاف، گفت: در حال حاضر ۳ هزار مدرسه و ۱۳۰ باب دارلحفاظ در وزارت ارشاد حج و اوقاف راجستر است.
آقای حبیبی افزود که وزارت حج و اوقاف همواره تلاش‌های خود را در سهولت آوری و همکاری با مدرسه‌ها داشته است.
این در حالی است که مولوی عزیز الله رحیمی یک تن از عالمان دین که در این محفل صحبت می‌کرد، گفت: رمز پیروزی هر جامعه اسلامی در فرا گرفتن قرآن است و باید برای ایجاد یک جامعه با ثبات دولت به نهادهای آموزشی بیشتر توجه کند.
آقای رحیمی افزود که در حال حاضر دولت بیشتر انرژی خود را در موضوعات خشونت بار صرف می‌کند و به نهادهای آموزشی بخصوص نهادهای آموزشی دینی توجه ندارد.
این عالم دین بیان کرد که علمای دینی به سه دسته تقسیم شده‌اند که یک دسته شورای علما را ساخته، دسته دوم بنام عالم اعمال دهشت‌افگنی انجام ‌می‌دهند و دسته سوم از حمایت دولت بی‌بهره‌اند که این نشان از نا هماهنگی و بی‌توجهی دولت به عالمان دین است.
او هم‌چنان با انتقاد تند از وزارتخانه‌های، حج‌اوقاف و آموزش و پرورش، گفت: مسوولان این وزارتخانه‌ها کر (ناشنوا) هستند و هرچه که برای‌شان بگویی نمی‌شوند.
به گفته او، مسوولان این وزارتخانه‌ها در « قصه پر کردن جیب خود هستند» برای نهادهای آموزشی و علمی کار را انجام نمی‌دهند.
هم‌چنان، مولوی عزیز الله مفلح با بیان این‌که دولت برای پشتبانی از علما هیچ کاری را انجام نمی‌دهد، بیان کرد که باید در نهادهای دولتی از علما استفاده شود.
آقای مفلح بیان کرد که فساد گسترده در نهادهای دولتی باعث شده که بجای انسان‌های مسلکی افراد غیر مسلکی و «بیسواد» در سمت‌ها گماشته شود.
مدرسه تعلیم القرآن در ۱۳۷۶ تأسیس شده تا هنوز شش دور از حافظان قرآن از این مدرسه اسناد فراغت بدست آورده‌اند.
هم‌چنان، برخی از فارغان این مدرسه در رشته‌های مختلف در کشورهای ایران و مصر مصروف ادامه تحصیلات خویش‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.